IndyCar: Grosjeant kivédekezve nyert Newgarden, hatalmas Herta-dráma Long Beachen

IndyCar: Grosjeant kivédekezve nyert Newgarden, hatalmas Herta-dráma Long Beachen
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski



Egészen az Acura Grand Prix of Long Beach 57. köréig Colton Herta számított a győzelem legnagyobb esélyesének.

A pole-ból indult andrettis 28 körön át haladt az élen, majd a pitkiállásokat követően a harmadik pozícióból iramodott neki az eléje került Josef Newgarden és Alex Palou befogásának.

A történet azonban a lehető legrosszabb fordulatot vette, amikor nagy igyekezetében hirtelen elfékezte magát, majd az ideiglenes utcai pálya külső falának csapódott.

A baleset következtében nem csak a folytatásra vethetett keresztet, de még a pitlane-re sem tudta bevinni a megtört 26-os Dallara-Hondát.

Herta a kontaktot a nem épp szalonképes “Az Isten b*ssza meg” szavakkal kommentálta, később pedig teljes mértékben magára vállalta a hibát.



A végső győzelmet Josef Newgarden szerezte meg, aki ezzel idén zsinórban másodszor, teljes IndyCar-karrierjét tekintve pedig a huszonkettedik alkalommal látogathatott el a victory lane-re.

A 31 éves amerikai ráadásul most először tudott diadalmaskodni az utcai pályák Indy 500-án.

Ennél is fontosabb viszont, hogy a Team Penske idei mérlege továbbra is 100%-os, lévén az eddigi mindhárom fordulót ők húzták be (Scott McLaughlin – St. Petersburg, Newgarden – Texas és Long Beach).



Másodikként Romain Grosjean zárt az Andretti Autosport színeiben, amivel eddigi legjobb eredményét könyvelhette el az amerikai open-wheelben.

A francia pilóta a hajrában szinte végig nyomás alatt tartotta Newgardent, esélyeit viszont a vezető pozíciót érő előzésre jelentősen lecsökkentette, hogy kifogyott az extra lóerőt biztosító push-to-passből.

Alig tíz körrel a leintés előtt viszont felcsillant számára némi reménysugár egy pace car szakasz képében.

A törött kézzel vezető Jimmie Johnson elvesztett uralmát a CGR 48-as Dallara-Hondája felett és a 8-as kanyar gumifalának vágódott. Az érkező David Malukas (Dale Coyne Racing) már nem tudta elkerülni és telibe kapta veterán kollégája autójának elejét.

A baleset következtében mindketten azonnal kiestek, a legfontosabb viszont, hogy nem esett bajuk.

A restartot négy körrel a kockás zászlót előtt rendelték el, Grosjean pedig rögtön meg is próbálta támadni Newgardent. A kétszeres bajnok azonban sikeresen kivédekezte, majd nem sokkal később a maradék 4 másodperces p2p-jét kihasználva el tudott szakadni.

“Nagyon közel voltunk, de nem eléggé” – kommentálta futamát Grosjean, aki ezzel megszerezte első dobogós helyét az Andretti Autosport kötelékében.

A futam végül sárga zászló alatt ért véget, miután az utolsó előtti kör végén Takuma Sato falnak csapta a DCR 14-es gépét.



Harmadikként a regnáló bajnok Alex Palou ért célba a Chip Ganassi Racinget képviselve.

A top 5-öt Will Power (Team Penske), valamint Pato O’Ward (Arrow McLaren SP) tette teljessé.

“Már tizenegy éve próbálom megnyerni ezt a versenyt!” – nyilatkozta autójából kiszállva Newgarden, akinek egyébként jövő héten születik meg első gyermeke.

“Annyira jó érzés, hogy végre összejött.”

A verseny szedett áldozatokat is.

Rögtön az ötödik körben Dalton Kellett vágta falnak az AJ Foyt Racing gépét, majd nem sokkal féltáv után a texasi ámokfutása miatt eleve hathelyes rajtbüntetéssel indult Devlin DeFrancesco volt kénytelen baleset miatt kiállni.

Szintén ütközés vetett véget egy másik újonc, a Juncos Hollinger Racinges Callum Ilott napjának is.

A CGR-nek vezető Marcus Ericssonnak megvolt az esélye arra, hogy jó eredménnyel zárjon, a 65. körben elrendelt restart után azonban kitört az autója hátulja, ennek révén pedig eltalálta a falat.

A mögötte érkező Grosjean és Power még ki tudták kerülni, tulajdon csapattársa, Scott Dixon azonban már nekiment.

A hatszoros bajnok folytatni tudta a futamot és végül a hatodikként intették le, Ericsson viszont kiesett.

A futam leglátványosabb jelenetét Simon Pagenaud produkálta, aki egy Satóval történt incidens után hajtott fel az ikonikus Long Beach-i szökőkút virágágyásába.







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy