A Liberty Media fel akarja vásárolni az IndyCart? – Penske reagált a pletykákra

A nemrég bejelentett Las Vegas-i verseny kapcsán többen is aggodalmukat fejezték a Formula-1 amerikai törekvései miatt.
Közéjük tartozott Kevin Harvick, Alexander Rossi és Graham Rahal is, aki kendőzetlen kritikát fogalmazott meg az IndyCar marketingpolitikáját illetően.
Az amerikai open-wheel első embere, Roger Penske viszont abszolút nem idegeskedik a világbajnoki sorozat miatt.
„Én úgy tekintek a Formula-1-re, mint egy nemzetközi sorozatra, amely megrendezi minden ország Indianapolis 500-át, ahová csak ellátogatnak” – nyilatkozta a Kapitány a RACER-nek.
„Az amerikai piac hatalmas. Az F1 évek hosszú évek óta jelen van, ott a COTA és egyre több ideiglenes pályával rendelkeznek. Szerintem csak még több rajongót fognak hozni. Ugyanakkor nekünk versenyeznünk kell. Az IndyCar nagyon sokrétű. Ott vannak a nagy sebességű oválok, az F1-nek pedig nincs olyan fordulója, amelyre 230 mph-val kvalifikálnak tíz mérföldön keresztül, mint mi tesszük Indianapolisban. Ez az elsődleges. Másodszor, vannak utcai és épített pályáink, továbbá rövid és közepes méretű oválok. Ez a diverzitás különbözteti meg az IndyCart, ami által másfajta terméket tudunk prezentálni.”
Penske ugyanazon a véleményen van, mint amit Rossi is emlegetett: az IndyCarnak önmagával kell foglalkoznia.
„Világéletemben az üzleti világban mozogtam, ahol mindig van konkurencia. Az F1 jó versenytárs, amitől tanulhatunk. Az amerikai piac viszont nagy és nekünk azt kell tennünk, hogy még többet nyújtsunk az embereknek.”
Az elmúlt napokban olyan pletykák keltek szárnyra, miszerint a Formula-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media ajánlatot tett az IndyCar felvásárlására.
Penske azonban csak nevet ezeken a híreszteléseken.
„Ez a leghülyébb dolog, amit valaha hallottam! Hadd mondjam el, hogy ennek számomra semmi értelme nincs. Nem birtokolhatod az Indianapolis Motor Speedwayt úgy, hogy közben nem tudod támogatni az IndyCart, vagy fordítva. Az IndyCar semmi Indianapolis nélkül. Nincs annyi pénz a világon, ami akár csak csábítani tudna arra, hogy eladjam. Nem is kell, mert nem a pénzért csinálom, hanem azért, mert imádom ezt a sportot a versenyzés, a marketing és a technológia szempontjából egyaránt. Családként vállaltuk a felelősséget arra, hogy üzemeltetjük az Indianapolis Motor Speedwayt és még jobbá tesszük. Amint eltávolítanak egy elemet az autóról, akkor már nem is fog úgy működni. Én pedig nem az a fickó vagyok, aki elad bármit, hanem az, aki megvesz. Értve vagyok?”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough