Rahal: Ha az F1 átjön az IndyCar területére, akkor nekünk el kell mennünk az övékre

Rahal: Ha az F1 átjön az IndyCar területére, akkor nekünk el kell mennünk az övékre
credit: Penske Entertainment/Chris Owens



“A válaszom az, hogy igen” – jelentette ki Graham Rahal, amikor az Autoweek feltettek neki a kérdés, hogy aggódik-e a Formula 1 amerikai terjeszdekése miatt.

A világbajnoki sorozat a Las Vegas-i verseny képében már három fordulót tudhat magáénak az USA-ban.

Ennek kapcsán többen is kifejtették véleményüket a tengerentúl motorsportból, köztük a NASCAR-bajnok Kevin Harvick-kal, valamint a 2016-os Indy 500 győztesével, Alexander Rossival.

Utóbbi versenyző szerint viszont az IndyCarnak sokkal inkább önmagával kellene foglalkoznia.

Hasonló szemléletmódot képvisel Rahal is.

“Nem azt mondom, hogy el fognak bennünket tiporni, vagy elhódítják a rajongóinkat. Úgy vélem,a két széria valahol inkább kiegészíti egymást. Az IndyCar azonban marketing szempontjából nagyon, nagyon visszafogott és meg is értem, hogy miért. Roger Penske nemrég vette át az irányítást, nagyon sok kiadással jár és hasonlók. Az F1 viszont átjön ide, a mi játszóterünkre és rengeteg pénzük van. Az egy elit sport, mindig is az volt és így is marad. Az IndyCar viszont nem, hiába szeretnék az emberek azt hinni, hogy ez nem így van. Kérdezzék meg Felix Rosenqvistet,hogy miért adta fel az F1-es álmait és jött át az IndyCarba. Ez a széria még mindig egy nagyszerű hely ezeknek az embereknek arra, hogy versenyezzenek.”

Az IndyCar jelenlegi vezetősége továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy az USA-ban kell megszilárdítaniuk a bajnokságot.



A Penske-éra előtt még folyamatosan terítéken voltak a nemzetközi versenyek, a Kaptiány hatalomátvételével viszont ezen törekvések a lista legaljára csúsztak vissza.

Rahal viszont nem ért egyet ezzel.

A 33 éves pilóta emellett ugyanazt a jelenséget helyezné fókuszba, amit Rossi is emlíett: a rajongóközpontúságot.

“Ha én lennék Roger Penske, akkor most azt csinálnám, hogy felhívnám a legjobb európai pályákat: ‘Vágjunk bele! Ha [az F1] átjön a mi területünkre, akkor mi pedig elmegyünk az övékre.’. Az IndyCar dolga az lenne, hogy ne csak a hazai és nemzetközi közönségnek mutassa meg magát, hanem az olyan amerikai vállalatoknak is, mint például az Oracle, amely hatalmas pénzeket pumpál az F1-be. Fel kell hívni a figyelmüket arra, hogy ez az ő országuk, ami számos tekintetben azzá tette a céget, ami. Nekünk pedig nem csak jobb versenyeink vannak, de egyben olyan termékünk is, ami összeköti az embereket. A rajongók kijönnek a pályákra, testközelből láthatják az autókat, találkoznak a versenyzőkkel, tehetnek fel kérdéseket…. Ezeket nem kapják meg a Fomrula 1-ben. Véleményem szerint ezt kellene a kirakatba tennünk.”

Rahal szerint a széria túlságosan kegyesen bánik a promóterekkel is.

“Többet kellene elvárni, követelni a promóterektől. Nem csak annyiról kellene szólnia, hogy odamegyünk versenyezni. Roger utálni fogja amit most mondok, de ha ellátogatunk egy pályára, akkor azt kellene mondanunk a promóternek, hogy ‘Hékás, nincs szükségünk versenyrendezési díjra, ugyanakkor elvárjuk, hogy 8 millió dollárt költsetek a reklámra’, ez tízszeresen megtérülne. A gond, hogy nem ezt tesszük. Olyan futamok, mint például a texasi [ovál] lényegében nulla promócióval zajlanak le. Az életünket tesszük kockára azért, hogy egy jó show-t produkáljunk és vannak olyan srácok, akik alig tudnak megélni belőle. Texasban szinte senki sem jött ki a pályára, ami elképesztően frusztráló nem csak a széria, de a versenyzők és a többiek számára is.”

Az F1 amerikai szárnyalásának ébresztőként kell szolgálnia az IndyCar számára.

“Komolyan át kell gondolni és remélhetőleg Roger ezt látja is, mivel az F1 nem lesz visszafogott. Nekik egyetlen dologból van több, mint a NASCAR-nak és az IndyCarnak: pénzből, amit költeni is fognak.”



2010 óta számolva az IndyCar már huszonegy pályának mondott búcsút. Emögött számos esetben politikai okok húzódtak meg, lásd. a baltimore-i utcai futamot, ami azután került ki a menetrendből, hogy változások történtek a város vezetésében.

“Kb. tíz állandó helyszínre van szükségünk, míg mondjuk további nyolc váltakozna. Egyik évben lehetne verseny a clevelandi Burke Lakefront Repülőtéren, a következőben pedig Watkins Glenen, majd ismét visszatérne Burke. Ez megnövelné az érdeklődést is, mivel az emberek tudnák, hogy nem kapnák meg a futamot minden egyes évben. Nem értem, miért nem mérlegelnek ilyen dolgokat is. Csak elméletként dobom be, ami vagy működne, vagy nem. Egy szó, mint száz: az IndyCarnak [marketing terén] sokkal agresszívebbnek kell lennie.”





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy