Indy 500: Az IndyCar lázasan küzd azért, hogy meglegyen a 33 nevező

Indy 500: Az IndyCar lázasan küzd azért, hogy meglegyen a 33 nevező
credit: Penske Entertainment/James Black
Indy 500: Az IndyCar lázasan küzd azért, hogy meglegyen a 33 nevező


Alig másfél hónap van hátra a 106. Indianapolis 500 első edzéséig.

Arra azonban már minimálisnál is kisebb az esély, hogy ismét kieséssel járó Bump Dayre kerüljön sor a kvalifikáción.

A nevezési lista ugyanis jelenleg 32 autónál ácsorog, így egyet még mindenképp szerezni kell ahhoz, hogy legalább a tradiconális, 33 fős rajtrács meglegyen.

Az IndyCar keményen dolgozik azon, hogy összehozzanak még egy programot, de a feladat finoman szólva sem egyszerű.

A RACER információi alapján már a május végi, Texas Motor Speedwayen rendezett verseny idején is zajlottak tárgyalások több csapattal, ami várhatóan a most hétvégén esedékes Long Beach-i fordulón tovább folytatódik.

Az egyik fő probléma arra vezethető vissza, hogy az idei szezonban több csapat is kiterjesztette programját. Ennek következtében kevés az elérhető szerelő és mérnök egy kizárólag csak az Indy 500-ra szóló projektre.

Azt a szégyent a Penske Entertainment nem engedheti meg magának, hogy foghíjas mezőnnyel vágjon neki a koronaékszerét képező versenynek.

Az asztalról viszont egyre több lehetőség tűnik el.

Potenciális jelöltként felmerült egy IndyCar és IMSA szakemberek által közös program, amelynek versenyzője a kétszeres Indy 500 résztvevő Katherine Legge lehetett volna. Ehhez az utolsó még elérhető, tizennyolcadik Honda-motorszerződést akarták megcsípni.

Ezen törekvések viszont megfeneklettek, miután nem sikerült autót szerezni hozzá.

Szintén tárgyalások folytak egy Chevy-erőforrással felvértezett, Zach Veach által vezetendő autó kapcsán, de végül ebből sem lett semmi, köszönhetően egy fontos támogató visszalépésének.

Rövid ideig felröppent az idén már főállásban televíziós szakértőként dolgozó James Hinchcliffe visszatérése a Dale Coyne Racing harmadik autójával. Anyagi okok miatt viszont ez is elhalt.

Külön érdekesség a Top Gun Racing ügye.

A 2021-es Indy 500-on bemutatkozott, de végül a kvalifikáción elvérzett csapatnál egy eléggé furcsa helyzet áll fenn.

A 75-ös számú autójuk tulajdonjoga felett ugyanis intenzíven marakodik a csapat vezetősége, valamint korábbi pilótájuk, RC Enerson édesapja, Neil Enerson.

Amíg ők a saját kis polgáháborújukkal vannak elfoglalva addig nem is lehet komoly jelöltként tekinteni rájuk.

Jelen állás szerint két opció maradt terítéken.

Az egyik a tavaly még a Team Penske partnereként debütált Paretta Autosport Simona De Silvestróval, valamint a Cusick Motorsports Stefan Wilsonnal.

A RACER szerint azonban Beth Paretta alakulata hajlik arra, hogy kihagyja az Indy 500-at és inkább a szezon későbbi részében szeretne néhány futamon indulni.

Ennek értelmében tehát reálisan csak a Cusick-Wilson házasság lehet a megmentő, legalábbis ha az utolsó pillanatban nem lép be a képbe egy meglepetés-nevező. Erre azonban momentán semmi sem utal.

Ha pedig másként nem jön össze, Roger Penske még hadrendbe állíthatja a negyedik versenygépét is.

A Kapitány szakembergárdája viszont szintén jelentős átcsoportosításon ment át a sportautós projektjeik miatt.

Ebből adódóan ez a megoldás tényleg csak a legutolsó utáni vészforgatókönyv lehet.

Egy biztos, az Indy 500 hivatalos tesztjéig már csak bő két hét van hátra.