IndyCar: Egykori F1-es pályán tesztelik először az új motorokat

IndyCar: Egykori F1-es pályán rendezik a hibrid-rendszer első éles tesztjét
credit:Penske Entertainment/Joe Skibinski
IndyCar: Egykori F1-es pályán rendezik a hibrid-rendszer első éles tesztjét


Néhány hete jelentették be hivatalosan, hogy az előzetes tervekkel ellentétben mégsem debütálnak jövőre az NTT IndyCar Series hibrid motorjai.

A halasztást a szállítmányozási láncban globálisan tapasztalható problémákkal indokolták.

A hivatalos tájékoztatás szerint ennek következtében nem érkezett meg időben az ERS, valamint további, kritikus fontosságú részek, beleértve az új, súlycsökkentést megcélzó hajtáslánc egyes szerkezeti elemeit.

A bajnokság jelenlegi két motorpartnerét, a Chevrolet-t és a Hondát szintén érinti a szállítás akadozása, aminek révén nem tudták garantálni, hogy teljes mértékben képesek lennének kiszolgálni a jövő évi mezőnyt.

A helyzet javulása kapcsán továbbra sem látni a fényt az alagút végét, így az IndyCarnak nem volt más választása, mint 2024-re halasztani az új erőforrások bevetését.

Ezen döntés azonban nincs hatással a tesztprogramra, amely a korábbi menetrend szerint még ebben a hónapban megkezdődik.

A március 28-29-én rendezendő körözésre az Indianapolis Motor Speedway belső, technikás pályáján kerül sor.

A RACER információi szerint azonban a csapatok nem a naptárban jelenleg szereplő vonalvezetésen, hanem a korábbi, még a Formula-1 által használton fognak tevékenykedni.

Ennek oka, hogy a résztvevők ne profitálhassanak a tesztből a hátralévő két, májusi és júliusi IMS road-futam előtt.

A két nap során csak az új 2.4 literes, ikerturbós V6 motorokkal hajtanak pályára.

A hibrid-komponensek egyelőre még váratnak magukra.