IndyCar: Egykori F1-es pályán tesztelik először az új motorokat

Néhány hete jelentették be hivatalosan, hogy az előzetes tervekkel ellentétben mégsem debütálnak jövőre az NTT IndyCar Series hibrid motorjai.
A halasztást a szállítmányozási láncban globálisan tapasztalható problémákkal indokolták.
A hivatalos tájékoztatás szerint ennek következtében nem érkezett meg időben az ERS, valamint további, kritikus fontosságú részek, beleértve az új, súlycsökkentést megcélzó hajtáslánc egyes szerkezeti elemeit.
A bajnokság jelenlegi két motorpartnerét, a Chevrolet-t és a Hondát szintén érinti a szállítás akadozása, aminek révén nem tudták garantálni, hogy teljes mértékben képesek lennének kiszolgálni a jövő évi mezőnyt.
A helyzet javulása kapcsán továbbra sem látni a fényt az alagút végét, így az IndyCarnak nem volt más választása, mint 2024-re halasztani az új erőforrások bevetését.
Ezen döntés azonban nincs hatással a tesztprogramra, amely a korábbi menetrend szerint még ebben a hónapban megkezdődik.
A március 28-29-én rendezendő körözésre az Indianapolis Motor Speedway belső, technikás pályáján kerül sor.
A RACER információi szerint azonban a csapatok nem a naptárban jelenleg szereplő vonalvezetésen, hanem a korábbi, még a Formula-1 által használton fognak tevékenykedni.
Ennek oka, hogy a résztvevők ne profitálhassanak a tesztből a hátralévő két, májusi és júliusi IMS road-futam előtt.
A két nap során csak az új 2.4 literes, ikerturbós V6 motorokkal hajtanak pályára.
A hibrid-komponensek egyelőre még váratnak magukra.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough