DeFrancesco: Én nem csak egy gazdag gyerek vagyok, aki az IndyCarban versenyezget

Túl van IndyCar-karrierje első két versenyén Devlin DeFrancesco.
Az eredmény viszont egyelőre nem túl acélos.
Az Andretti Autosportot szolgáló kanadai a szezonnyitó St. Petersburg-i utcákon a 22. lett, míg a Texas Motor Speedwayen rendezett Xpel 375-ön három külöböző balesetben is aktív szerepet válltalt és az utolsónak hála ki is esett.
DeFrancesco jelenleg az összetett tabella utolsó előtti helyén áll. Egyedül Tatiana Calderont előzi meg, az AJ Foyt Racing újonca viszont vele szemben csak egyetlen futamon indult eddig.
„Az emberek úgy gondolják, hogy én csak egy gazdag gyerek vagyok Miamiban, aki versenyezget” – nyilatkozta a 22 éves pilóta az AP-nek.
„Egyáltalán nem ez a helyzet. A belemet kidolgoztam fizikális és mentális szempontból egyaránt azért, hogy idáig eljussak, jobb legyek. Most is csak erre összpontosítok.”
DeFrancescót már a holtidényben is rengeteg támadás érte, pláne azután, hogy ő kapta meg az Andretti-ülést Kyle Kirkwooddal szemben.
Utóbbi, jelenleg az AJ Foyt Racingnek vezető amerikai az elmúlt években minden egyes szériában elsőre bajnoki címet szerzett, ahol csak elindult.
Devlin viszont már jóval szegényesebb biográfiával bírt.
Utoljára 2017-ben, a spanyol F3-ban jutott el az összetettbeli első helyig.
2020-ban már az IndyCar neveldéit tömörítő Road to Indy program második lépcsőfokát képező Indy Pro 2000 Championshipben mérette meg magát, ahol a másodikként zárt az Andretti Steinbrenner Autosport színeiben.
DeFrancesco tavaly szintén Andrettiék égisze alatt versenyzett az Indy Lightsban, eredményei viszont már egyáltalán nem voltak acélosnak mondhatók.
A mezőnyben mindössze kilenc olyan pilóta volt, akik az összes futamon elrajtoltak, ő pedig még így is csak a hatodikként zárta az idényt.
Ebből adódóan nem meglepő, hogy kinevezték a tipikus fizetős pilótának, aki csak tehetős családja révén lépdelhet felfelé a szamárlétrán.
„Sokan úgy vélik, nem érdemlem meg azt, hogy itt legyek. Ez nem titok, mivel mindenki olvassa a közösségi médiát. Az én telefonom is jelez, amikor jön a rengeteg értesítés. Mindent egybevéve viszont én [a negatív véleményeket] üzemanyagként használom. Heti hét napot dolgozom azzal az egy céllal, hogy jól teljesítsek az IndyCarban. Ezzel kelek és fekszem. Nem vagyok egy bulizós ember. Miami jó hely mindenféle edzéshez a boxtól a kerékpározásig. Hetente háromszor gokartozok is, a legtöbb estémet pedig szimulátorozással töltöm.”
Az ominózus texasi verseny harmadik balesetében Helio Castronevest és Graham Rahalt is magával rántotta.
Ezt követően mindkét kollégájával leült beszélgetni annak érdekében, hogy megtudja, mit csinált rosszul és lehetőleg soha többé ne kövesse el ugyanezt a hibát.
„Ahogyan Devlinnek is mondtam, szerintem fényes jövő áll előtte” – nyilatkozta az AP megkeresésére Rahal.
„Tanulni fog a hibáiból.”
DeFrancesco leszögezte, nem fogja hagyni, hogy a történtek hatással legyenek az önbizalmára.
„Rengeteg olyan pilótának kértem ki a véleményét, akik pokolian sok futamot nyertek oválon. Keményen és agresszíven fogok versenyezni. Nyilvánvaló, hogy hibáztam, de ez soha többé nem fog előfordulni. Az egyetlen mód arra, hogy megváltoztassam az emberek véleményét az, ha jó eredményeket hozok. Szerintem hamarosan meg is fog történni.”
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Orvosi csoda: Az IndyCar új pilótájának már születése után feladták az utolsó kenetet

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough