A NASCAR nyerte a nézettségi versenyt, az F1 lenyomta az IndyCart
Látványos harcokat, végül pedig egy emlékezetes befutót hozott az IndyCar múlt vasárnapi Xpel 375-e a Texas Motor Speedwayen.
Az idei év első oválpályás versenyének végén Josef Newgarden szó szerint pillanatokkal a kockás zászló előtt előzte meg csapattársát, Scott McLaughlint, bezsebelve ezzel a Team Penske 600. futamgyőzelmét.
A 248 körös viadal 0.62-es rátát hozott az USA-ban, ami nézőszámban kifejezve (tévében és hivatalos streamet együttvéve) 954.000 szempárnak felelt meg.
Ezzel nagyobb sikert értek el, mint a 2021-es idényben, amikor is duplafordulós hétvége keretein belül két versenyt is lebonyolítottak.
Tavaly a szombati nap 358.000, a vasárnapi pedig 407.000 nézőt hozott.
Az igazsághoz hozzátartozik viszont, hogy akkor a kábeles NBCSN-en zajlott a közvetítés, míg most már az országos NBC-n.
Ezt megelőzően utoljára 2020-ban került az NBC-re a texasi ovál, ami egyben a koronavírus-járvány miatt júniusra tolódott szezonnyitót is képezte. Akkor 0.8-as rátát produkált 1.25 millió nézővel.
A reggeli/délelőtti órákban a kábeles ESPN-en sugárzott Formula 1 Bahreini Nagydíját 1 millió 353 ezren nézték, ami 0.75-ös arányszámnak felelt meg.
Nem meglepő módon a legnagyobb érdeklődést a NASCAR váltotta ki.
Az átalakított Atlanta Motor Speedwayre kiírt Cup-futamot 3.724 millióan követték a FOX-on, míg a másodvonalbeli Xfinity Series mezőnyének futamát 1.123 millióan választották a kábeles FS1-on.
Az utóbbi csatornán közvetített, nemzeti harmadosztályt képező Truck Seriesre 841.000-en voltak kíváncsiak.
A kereskedelmileg kiemelten fontos 18-49 év közti korosztályban szintén a Cup aratott átlag 716.000 nézővel, míg másodikként az F1 zárta a hétvégét 656.000-rel.
Az Xfinity 217.000-et tudhatott magáénak, az IndyCar pedig 211.000-et.
Utóbbi statisztikába viszont csak a televíziós közvetítést választókat számolták bele, a hivatalos streamet választókat nem.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough