IndyCar: Drámai végjáték a szezon első oválversenyén

IndyCar: Drámai végjáték a szezon első oválversenyén



Egy körrel a vége előtt már szinte borítékolni lehetett, hogy Scott McLaughlin behúzza a Texas Motor Speedwayen rendezett Xpel 375 győzelmét.

Szinte méterekkel a célvonal előtt viszont érkezett csapattársa, Josef Newgarden és egy elképesztő előzést bemutatva végül 0.0669 másodperccel elhappolta a vágyott elsőséget az új-zélandi elől.

Ezzel a kétszeres bajnok megszerezte 21. IndyCar-diadalát, egyben pedig a Team Penske kereken 600 futamgyőzelmét valamennyi szériát tekintve, amelyekben a Kapitány alakulata érintett.



Az érthető módon rendkívül csalódott McLaughlinnak be kellett érnie a második hellyel.

Némi sebtapaszt jelenthet azért neki, hogy továbbra is őrzi vezető pozícióját összetettben.

A dobogó legalsó fokát a Chip Ganassi Racinget szolgáló Marcus Ericsson csípte el.

Penske-ék harmadik autója, a Will Power által vezetett 12-es Dallara-Chevy a negyedik pozícióban ért célba, a top 5-öt pedig egy újabb ganassis, Scott Dixon zárta.



Külön említést érdemel a karrierje legelső IndyCar-oválfutamát teljesített Jimmie Johnson.

A 45 éves pilóta eleve rekordernek számított a TMS másfél mérföldes vonalvezetésén, lévén a NASCAR Cupban ő tartja az itteni győzelmek (7), top 5-ök (16) és top 10-ek (22) csúcsát, továbbá szintén neki sikerült a legtöbb kört is az élen tölteni itt 1152-vel.

Az open-wheel viszont egy merőben más tészta, ennek ellenére a CGR 48-as Dallara-Hondájával is maximálisan ráérzett a pályára és végül számos látványos előzést prezentálva a hatodikként fejezte be a napot.

Dicséret illeti még Santino Ferruccit is, aki csak néhány órával a rajt előtt kapott behívót az RLL Racingtől, miután kiderült, hogy a szombaton balesetező Jack Harvey nincs versenyzésre képes állapotban.

A lehetőséget az amerikai a kilencedik hellyel hálálta meg.

A viadal során drámákból sem volt hiány.

Ez pedig leginkább az Andretti Autosport legénységét sújtotta.

A gárda négy gépéből három idő előtt búcsúzni kényszerült.



Alexander Rossi rögtön a futam elején kiállt elektronikai hiba miatt. Ez ironikus módon pont akkor manifesztálódótt, amikor büntetést róttak ki rá a rajtnál bemutatott kiugrása miatt.

Nem sokkal később Romain Grosjean szintén feladta a versenyt műszaki gondok következtében, az újonc Devlin DeFrancesco pedig három balesetben is aktív szerepet vállalt.

Először Takuma Satóval ütközött, aminek hála a Dale Coyne Racing veteránja ki is esett.

A második incidenst szintén megúszta, a vele csatázó Kyle Kirkwood viszont a falban végezte.

A harmadik, Helio Castronevest és Grahal Rahalt is magával rántott baleset viszont már az ő futamának végére is pontot tett.

A verseny utolsó szakaszához érve már csak Colton Herta maradt talpon, egy balul elsült kerékcsere miatt hosszúra nyúlt pitkiállás viszont az ő jó eredményekbe vetett reményeit is áthúzta, végül pedig meg kellett elégednie a tizenkettedik hellyel.

Az Arrow McLaren SP úgyszint katasztrofális texasi viadalt tudhat maga mögött.

A pole-os Felix Rosenqvist technikai probléma okán állt ki, míg Pato O’Wardnak sikerült elütnie a saját szerelőjét is. A szakember ennek következtében könnyebb lábsérülést szenvedett.

A legjobb újonc a Dale Coyne Racingnek vezető David Malukas lett, aki a tizenegyedikként látta meg a kockás zászlót.

Az IndyCar következő fordulóját április 10-én, Long Beach utcáin rendezik.






Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy