IndyCar: Drámai végjáték a szezon első oválversenyén

Egy körrel a vége előtt már szinte borítékolni lehetett, hogy Scott McLaughlin behúzza a Texas Motor Speedwayen rendezett Xpel 375 győzelmét.
Szinte méterekkel a célvonal előtt viszont érkezett csapattársa, Josef Newgarden és egy elképesztő előzést bemutatva végül 0.0669 másodperccel elhappolta a vágyott elsőséget az új-zélandi elől.
Ezzel a kétszeres bajnok megszerezte 21. IndyCar-diadalát, egyben pedig a Team Penske kereken 600 futamgyőzelmét valamennyi szériát tekintve, amelyekben a Kapitány alakulata érintett.
RETWEET to congratulate @josefnewgarden on his WIN at @TXMotorSpeedway!
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) March 20, 2022
He passes Scott McLaughlin coming to the checkered! pic.twitter.com/APVzRlvKnc
Az érthető módon rendkívül csalódott McLaughlinnak be kellett érnie a második hellyel.
Némi sebtapaszt jelenthet azért neki, hogy továbbra is őrzi vezető pozícióját összetettben.
A dobogó legalsó fokát a Chip Ganassi Racinget szolgáló Marcus Ericsson csípte el.
Penske-ék harmadik autója, a Will Power által vezetett 12-es Dallara-Chevy a negyedik pozícióban ért célba, a top 5-öt pedig egy újabb ganassis, Scott Dixon zárta.
Külön említést érdemel a karrierje legelső IndyCar-oválfutamát teljesített Jimmie Johnson.
A 45 éves pilóta eleve rekordernek számított a TMS másfél mérföldes vonalvezetésén, lévén a NASCAR Cupban ő tartja az itteni győzelmek (7), top 5-ök (16) és top 10-ek (22) csúcsát, továbbá szintén neki sikerült a legtöbb kört is az élen tölteni itt 1152-vel.
Az open-wheel viszont egy merőben más tészta, ennek ellenére a CGR 48-as Dallara-Hondájával is maximálisan ráérzett a pályára és végül számos látványos előzést prezentálva a hatodikként fejezte be a napot.
Dicséret illeti még Santino Ferruccit is, aki csak néhány órával a rajt előtt kapott behívót az RLL Racingtől, miután kiderült, hogy a szombaton balesetező Jack Harvey nincs versenyzésre képes állapotban.
A lehetőséget az amerikai a kilencedik hellyel hálálta meg.
A viadal során drámákból sem volt hiány.
Ez pedig leginkább az Andretti Autosport legénységét sújtotta.
A gárda négy gépéből három idő előtt búcsúzni kényszerült.
Alexander Rossi rögtön a futam elején kiállt elektronikai hiba miatt. Ez ironikus módon pont akkor manifesztálódótt, amikor büntetést róttak ki rá a rajtnál bemutatott kiugrása miatt.
Nem sokkal később Romain Grosjean szintén feladta a versenyt műszaki gondok következtében, az újonc Devlin DeFrancesco pedig három balesetben is aktív szerepet vállalt.
Először Takuma Satóval ütközött, aminek hála a Dale Coyne Racing veteránja ki is esett.
A második incidenst szintén megúszta, a vele csatázó Kyle Kirkwood viszont a falban végezte.
A harmadik, Helio Castronevest és Grahal Rahalt is magával rántott baleset viszont már az ő futamának végére is pontot tett.
A verseny utolsó szakaszához érve már csak Colton Herta maradt talpon, egy balul elsült kerékcsere miatt hosszúra nyúlt pitkiállás viszont az ő jó eredményekbe vetett reményeit is áthúzta, végül pedig meg kellett elégednie a tizenkettedik hellyel.
Az Arrow McLaren SP úgyszint katasztrofális texasi viadalt tudhat maga mögött.
A pole-os Felix Rosenqvist technikai probléma okán állt ki, míg Pato O’Wardnak sikerült elütnie a saját szerelőjét is. A szakember ennek következtében könnyebb lábsérülést szenvedett.
A legjobb újonc a Dale Coyne Racingnek vezető David Malukas lett, aki a tizenegyedikként látta meg a kockás zászlót.
Az IndyCar következő fordulóját április 10-én, Long Beach utcáin rendezik.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough