IndyCar: Speciális edzést írnak ki a PJ1 miatt versenyzésre alkalmatlan TMS-en

Az IndyCar hivatalosan bejelentette, hogy a szombati kvalifikációt követően egy 30 perces, extra edzésre fognak sort keríteni a Texas Motor Speedway felső ívén.
A másfél mérföldes ovál ezen területét még 2019-ben vonták be a PJ1 TrackBite nevű, egyedi formulájú szintetikus gyantával annak érdekében, hogy a pálya tapadása megfelelőbb legyen a NASCAR autóinak.
A kezelt felület azonban teljesen alkalmatlanná vált az IndyCar számára, amelynek mezőnye emiatt jószerivel csak az alsó ívet tudta érdemben használni. Ennek következtében elkerülhetetlenné vált az unalomba fulladó, egysoros vonatozás.
Később a széria kérésére eltávolították a PJ1 egy részét, a kívánt hatás viszont elmaradt, mivel a gyanta beszivárgott az aszfaltba. Ebből adódóan a sötétebbé vált terület hőmérséklete is magasabb lett az alsó íven tapasztaltaknál.
A frissen kiírt, rendkívüli edzés során hét versenyző fog körözni kizárólag a kritikus íven Ed Carpenteres, Felix Rosenqvist , Pato O’Ward, Will Power, Helio Castronev, Graham Rahal és Takuma Sato személyében.
Ők tíz, még tavalyról megmaradt, de vadonatúj abroncsot kapnak arra, hogy a lehető legjobban felgumizzák a területet, így minimálisra csökkentsék a tapadásbeli különbséget az optimális, alsó részhez viszonyítva.
A cél érdekében a texasi futamra engedélyezettnél nagyobb leszorítóerőt is használhatnak.
A részvétel egyébként teljesen önkéntes volt, így a kimaradó csapatok (Andretti Autosport, Chip Ganassi Racing, Juncos Hollinger Racing, AJ Foyt Racing) saját döntésükből kifolyólag nem hajtanak pályára.
Az utolsó pillanatban beiktatott extra körözés miatt módosul a szombati program.
A „felgumizást” magyar idő szerint 22.00-22:30 között bonyolítják le, míg a második edzést 22:45-től fog 23:45-ig tartani.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough