Az IndyCar azon dolgozik, hogy hétvégére versenyképessé tegye a NASCAR által elszúrt Texas Motor Speedwayt
A Texas Motor Speedway felső részét 2019-ben vonták be a PJ1 TrackBite nevű, egyedi formulájú szintetikus gyantával annak érdekében, hogy a pálya tapadása alkalmasabb legyen a NASCAR autóinak.
Az érintett felület azonban teljesen alkalmatlanná vált az IndyCar számára, amelynek mezőnye emiatt jószerivel csak az alsó ívet tudta érdemben használni. Ennek következtében elkerülhetetlenné vált az unalomba fulladó, egysoros vonatozás.
Később a széria kérésére eltávolították a PJ1 egy részét, a kívánt hatás viszont elmaradt, mivel a gyanta beszivárgott a másfél mérföldes ovált aszfaltjába. Ebből adódóan a sötétebbé vált terület hőmérséklete is magasabb lett az alsó íven tapasztaltaknál.
A RACER információi szerint az IndyCar keményen dolgozik azon, hogy a most vasárnap esedékes futamra megpróbálják optimalizálni a másfél mérföldes ovált az izgalmas versenyzés érdekében.
A széria három megoldást vázolt fel.
Az egyik egy speciális acélháló kifeszítése a PJ1 maradványainak területén, ami biztosítaná az egyenletes tapadást. Szintén porondon van a pálya esetleges, vegyi anyaggal történő „átmosása” is.
A legvalószínűbb verzió azonban a legegyszerűbb is.
Ebben az esetben az edzéseken külön időt szentelnének arra, hogy mind a 27 autó kellő időt töltsön a kritikus szakaszon, kísérletezzen a sebességgel, ezzel együtt pedig olyan mértékben gumizzák fel a pályát, hogy a tapadás a lehető leginkább hasonlítson az alsó részre.
Jelen állás szerint két, egyenként 60 perces gyakorlásra lesz lehetőségük a mezőny tagjainak.
Az IndyCar viszont nem zárja ki, hogy további 30 perccel megtoldja legalább az egyiket, ha úgy látják, még nincs elegendő gumi a felületen.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough