IndyCar: Mi lesz veled, Alexander Rossi?

IndyCar: Mi lesz veled, Alexander Rossi?
credit:Penske Entertainment/Chris Owens



Alexander Rossi harmincnyolc verseny óta nyeretlennek számít az IndyCarban.

A 30 éves amerikai utoljára 2019-ben, Road Americán látogatott el a széria victory lane-jére, azóta viszont legjobbjaként csak három második helyet tudott elkönyvelni.

A 2020-as idény végén – miközben egy évvel korábban még harcban volt a bajnoki címért is – csak a kilencedikként zárta az összetettet.

Akkor úgy nyilatkozott, hogy az általa vezetett 27-es Dallara-Honda csapata az égvilágon mindent elszúrt, a hibák sorozatából pedig ő maga is vaskosan kivette a részét.

Rossi esküdözött, hogy 2021 már más lesz és tanulva a korábbi fiaskókból ismét ott lesznek a mezőny élbolyában.

Ehelyett azonban a tavalyi év még rosszabbul sült el és a 2016-os Indianapolis 500 győztese már csak a tabella tizedik pozíciójában fejezte be az idényt.

Az Andretti Autosport pilótája számára az idei esztendő sem indult jól.

A St. Petersburg-i versenyt a tizenharmadikként kezdhette meg és bár sikerült felverekednie magát a top 5-be, végül a rossz stratégia és egy bő 19 másodperces pitkiállás következtében csak a huszadikként ért célba.



Első négy szezonjában, 2016-2019 között 67 futamból csak négyet nem tudott befejezni és mindössze kilencet zárt a top 15-ön kívül.

2020 óta viszont 31 versenyből hatszor nem látta meg a kockás zászlót és tizenkétszer landolt a legjobb tizenöt mögött.

A sikertelenséget látva számos spekuláció látott napvilágot. Több pletyka szerint Rossi vezetési stílusának egyáltalán nem fekszik az aeroscreen, amit pont a mélyrepülés kezdetének évében, 2020-ban vezettek be. Más hírek szerint viszont csapaton belüli ellentétek is rányomják a bélyegét a teljesítményére.

Nem beszélve az olyan, zömében rajta kívül állt problémákról, mint a műszaki hibák, balesetek és rosszul kalkulált stratégiák.

Egy biztos, jelenleg ő maga sem tudja, hogy mit hoz számára a jövő.

Az elmúlt hetekben több olyan hír is szárnyra kelt, hogy Rossi 2023-ban Jimmie Johnsont válthatja a Chip Ganassi Racingnél. Ennek viszont némiképp ellentmond, hogy a hétszeres NASCAR Cup bajnok maradni akar jövőre is a csapatnál, főszponzora pedig maximálisan mögötte áll.

A komplett open-wheel világban tavaly debütált Johnson rendre a mezőny végén tanyázik, a Carvana azonban még így is tökéletesen elégedett a partnerséggel, köszönhetően a veterán pilóta marketingtevékenységének.

Az online autókereskedés eladási mutatói a közös munka megkezdése óta növekedő tendenciát mutatnak, ezért teljes mértékben megéri számukra tovább pénzelni őt.



“Fogalmam sincs, hogy merre tartok” – nyilatkozta az Indianapolis Starnak a CGR-rel kapcsolatos szóbeszédre reflektálva Rossi.

“Szóval nagyszerű, hogy olyan sokan máris rájöttek, mit fogok kezdeni az életemmel. Bárcsak nekem is lenne ilyen jövőbe látó képességem.”

Bár hivatalos megerősítés még nem érkezett, bennfentes sajtóinformációk szerint azonban szinte biztosra vehető, hogy Rossi a következő szezonban már nem lesz az Andretti Autosport tagja.

Legutóbbi szerződéshosszabbítására 2019-ben került sor, aminek értelmében 2022 végéig kötelezte el magát a gárdával, plusz egy év versenyzői opcióval.

Akkoriban a Honda azt szerette volna, ha négy évre ír alá, így ő lehetett volna az új (akkoriban még 2021-re tervezett, jelen állás szerint viszont leghamarabb csak 2023-ban érkező) hibrid motorjaik első számú pilótája.

Alexander és édesapja, egyben menedzsere, Pieter Rossi azonban úgy döntött, hogy csak három idényre bólintanak rá, a negyediket pedig saját opciós jogukként tartják fenn.

Az Indy Star értesülései szerint Andrettiék tavaly ősszel ismét tárgyalásba kezdtek a versenyzővel és mindenképpen azt szerették volna, ha végképp elkötelezi magát ’23-ra.

Rossiék viszont ezt több különböző, tűzközeli forrás szerint elutasították.

A lap megkereste mind a pilótát, mind pedig a csapatot, de egyik fél sem kívánta a hírt kommentálni.

Ezzel párhuzamosan azonban hallani lehet olyan pletykákat, amelyek szerint máris megvan Rossi utódja az IndyCarban idén, az AJ Foyt Racinggel debütált Kyle Kirkwood személyében.

A jelek szerint tehát a 2018-as IndyCar-szezon második helyezettje hamarosan szabadon igazolhatóvá válik, kérdés viszont, hogy melyik gárda csapna le rá.

“Van egy specifikus dátum a szerződésemben azzal kapcsolatban, hogy mikor kezdhetek másokkal beszélni. Vannak dolgok, amiket el szeretnék érni mielőtt még bármilyen döntést is hoznék. Nagyon kemény, kihívásokkal teli két év van mögöttem. Amikor 2019-ben hosszabbítottam, még teljesen más elvárásaink voltak mindannyiunknak. Nem csak nekem, de a csapatnak és a Hondának is. Most kezdjük meg a harmadik évet és mind azt akarjuk, hogy ez már másként alakuljon, mint az előző kettő.”

Rossi tavaly tavasszal elárulta, hogy muszáj volt neki csapattársa, Colton Herta beállításait használni még annak ellenére is, hogy az számára nem volt megfelelő.

Nyáron viszont úgy tűnt, sikerült elkapnia a fonalat. Mid-Ohión ötödikként ért célba, az indianapolisi roadon negyedik lett, míg Portlandben felállhatott a dobogó második fokára.



Az utolsó előtti, Laguna Seca-i fordulón a második helyre kvalifikálta magát, rögtön az első körben azonban, saját hibájából összeütközött a pole-os Hertával és végül be kellett érnie a huszonötödik pozícióval, miközben 21 éves kollégája domináns győzelmet aratott.

Egyes bennfentes vélemények szerint maga Herta jelenléte is egyre inkább frusztrálja, mondván az Andretti Autosport a fiatal tehetséget támogatja teljes mellszélességgel. Egy meg nem nevezett versenyző tavaly egyenesen úgy fogalmazott az AP-nek, hogy az AA másik három embere csak “Colton tesztpilótája”.

Hogy ez valóban így van-e, vagy csak a gúny szólt belőle, azt nem tudni.

Egy viszont tény: Rossira idén minden eddiginél nagyobb nyomás nehezedik.

Eredmények kellenek, máskülönben akár az is előfordulhat, hogy jövőre egyáltalán nem lesz helye a mezőnyben.

Még a 2019-es hosszabbítás idején Pieter Rossi úgy nyilatkozott az Indy Starnak, hogy a fiát három másik csapat is megkörnyékezte. Konkrétan nem említette meg őket, de nyílt titoknak számított, hogy Ganassiékról, a Team Penske-ről, valamint az Arrow McLaren SP-ről volt szó.

A helyzete viszont akkoriban még teljesen más volt, mint most, amikor a gödör mélyéről kell kimásznia.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy