IndyCar: Mégsem jönnek jövőre a hibrid motorok

IndyCar: Mégsem jönnek jövőre a hibrid motorok
credit:Penske Entertainment/Joe Skibinski



A korábbi tervekkel ellentétben mégsem debütálnak jövőre az NTT IndyCar Series hibrid motorjai.

A projekt nem várt halasztását a a széria a globális szállítmányozási problémákkal indokolja.

A hivatalos tájékoztatás szerint ennek következtében nem érkezett meg időben az ERS, valamint további, kritikus fontosságú részek, beleértve az új, súlycsökkentést megcélzó hajtáslánc egyes szerkezeti elemeit.

A bajnokság jelenlegi két motorpartnerét, a Chevrolet-t és a Hondát szintén érinti a szállítás akadozása, aminek révén nem tudták garantálni, hogy teljes mértékben képesek lennének kiszolgálni a jövő évi mezőnyt.

Mivel a helyzet javulása kapcsán továbbra sem látni a fényt az alagút végét, így az IndyCarnak nem volt más választása, mint 2024-re halasztani az új erőforrások bevetését.

A 2.2-ről 2.4 literesre növelt ikerturbós V6 motorokkal és a hibrid-rendszerrel felvértezett autók az előzetes várakozások szerint 800 lóerős alapot érhetnek el, amihez további 100 adódna a KERS jóvoltából.

A mostani erőforrásokkal kb. 700 lóerőt képesek produkálni az épített és utcai pályákon, amit a push-to-pass által további 50-nel tudnak megfejelni.

Az IndyCar fő célja azonban az, hogy az újítás bevezetése révén további motorgyártókat vonzzon be.