IndyCar: Mégsem jönnek jövőre a hibrid motorok
A korábbi tervekkel ellentétben mégsem debütálnak jövőre az NTT IndyCar Series hibrid motorjai.
A projekt nem várt halasztását a a széria a globális szállítmányozási problémákkal indokolja.
A hivatalos tájékoztatás szerint ennek következtében nem érkezett meg időben az ERS, valamint további, kritikus fontosságú részek, beleértve az új, súlycsökkentést megcélzó hajtáslánc egyes szerkezeti elemeit.
A bajnokság jelenlegi két motorpartnerét, a Chevrolet-t és a Hondát szintén érinti a szállítás akadozása, aminek révén nem tudták garantálni, hogy teljes mértékben képesek lennének kiszolgálni a jövő évi mezőnyt.
Mivel a helyzet javulása kapcsán továbbra sem látni a fényt az alagút végét, így az IndyCarnak nem volt más választása, mint 2024-re halasztani az új erőforrások bevetését.
A 2.2-ről 2.4 literesre növelt ikerturbós V6 motorokkal és a hibrid-rendszerrel felvértezett autók az előzetes várakozások szerint 800 lóerős alapot érhetnek el, amihez további 100 adódna a KERS jóvoltából.
A mostani erőforrásokkal kb. 700 lóerőt képesek produkálni az épített és utcai pályákon, amit a push-to-pass által további 50-nel tudnak megfejelni.
Az IndyCar fő célja azonban az, hogy az újítás bevezetése révén további motorgyártókat vonzzon be.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough