Andretti: Herta gyorsabbnak bizonyult, mint Räikkönen és Giovinazzi

Andretti: Herta gyorsabbnak bizonyult, mint Räikkönen és Giovinazzi
credit:Penske Entertainment
Andretti: Herta gyorsabbnak bizonyult, mint Räikkönen és Giovinazzi


Novemberben még úgy tűnt, hogy egyhamar mégsem fogjuk látni Michael Andrettit Formula 1-es csapattulajdonosként, miután kútba esett az Alfa Romeo felvásárlására tett terve.

Azóta viszont kiderült, hogy a versenyzőből lett üzletember abszolút nem adta fel és már egy hónappal később benyújtotta nevezési kérelmét az FIA felé.

Az Andretti Global névre hallgató gárda immár teljesen önállóan indulna a 2024-es szezonban, egyik pilótájuk pedig minden kétséget kizáróan Colton Herta lenne.

A projekt mögött óriási – egyelőre viszont hivatalosan meg nem nevezett – támogatók állnak, akiknek hála az anyagiak egyáltalán nem képeznek akadályt.

Mindezt elsőként maga Mario Andretti jelentette be a közösségi médiában, az élő legenda pedig azóta is csepegteti az információkat. Többek közt ő hintette el először, hogy az Andretti Global már motorpartnerrel is rendelkezik a Renault képében.

Az 1969-es Indy 500 győztese, egyben az 1978-as F1-es szezon világbajnoka most újabb érdekességgel rukkolt elő.

A motorsport-vlogger David Landnek adott interjújában megerősítette azon korábbi pletykákat, miszerint Herta tavaly ősszel nem csak ellátogatott a Sauber Motorsports hinwili főhadiszállására, de a szimulátoros tréninget is folytatott.

„Tizenöt évesen már Európában versenyzett olyan mostani, jól ismert F1-es versenyzőkkel, mint például Lando Norris” – mondta Andretti.

„Végigjárta a szamárlétrát és mindenhol győzni tudott, majd elért a legmagasabb szintre az Államokban, ahol szintén nyer. Nem stratégiával, vagy hasonló dolgokkal, hanem tempóval, tiszta és elegáns, kimagasló vezetéssel. Amikor már majdnem pont került a Sauberrel való megállapodás végére, Colton egy hetet töltött szimulátorban és a harmadik napon gyorsabbnak bizonyult, mint Giovinazzi és Räikkönen. Alig vártuk, hogy beülhessen egy igazi F1-es autóba. Valójában ez már Abu Dhabiban megtörtént volna, de az üzlet végül meghiúsult, mivel a tulajdonosok nem csak 20%-ot akartak megtartani maguknak, de emellett a teljes irányítást is. Ebbe semmiképpen sem akartunk belemenni.”

Hertának jelenleg nincs elég szuperlicenc-pontja ahhoz, hogy Formula 1-es futamon indulhasson.

Az elmúlt évben komolyan tervben volt, hogy a 21 éves pilóta már az Abu Dhabiban rendezett szezonzáró pénteki edzésén pályára hajthat az Alfával, de ez végül a Sauber-program kútba esése révén végül nem történhetett meg.

Idén viszont segítséget nyújthat neki Michael Andretti üzleti partnere, egyben jó barátja, Zak Brown.

A McLaren első embere múlt hétvégén már tett egy nem is annyira burkolt utalást arra, hogy adott esetben hajlandó lenne Hertát egy-két F1-es szabadedzésen autóba ültetni.

A szabályok értelmében itt 100 km-enként 1 egységet írnak jóvá a szuperlicencen, neki pedig jelen állás szerint pontosan 8-ra van még szüksége.

A sietség jelenleg azért is fontos, mert Andretti nem titkoltan újra kivetette hálóját a jelenlegi politikai helyzet miatt pengeélen táncoló Haas F1 Teamre. Bár Gene Haas továbbra is tartja magát ahhoz, hogy esze ágában sincs eladni a gárdát, lévén még úgy is jövedelmező számára, hogy a mezőny végén tanyázik.

Ha mégis sikerülne őt meggyőzni, akkor az azt jelentené, hogy Andrettiék már 2023-ban megérkezhetnek a világbajnoki sorozatba.