NASCAR: Larson falba tette Elliottot, majd behúzta a győzelmet Fontanán

NASCAR: Larson falba tette Elliottot, majd behúzta a győzelmet Fontanán
credit:Hendrick Motorsports



A regnáló bajnok Kyle Larson győzelmét hozta a NASCAR Cup Series idei szezonjának második versenye.

A fontanai Auto Club Speedwayen rendezett WISE Power 400 leintése előtt négy körrel életbe lépett, utolsó restartot a Hendrick Motorsports pilótája az élről kezdhette meg. Bár egy rövid időre elvesztette vezető pozícióját a Trackhouse Racinges Daniel Suarez által, nem sokkal később azonban sikerült visszavennie az első helyet.

Ennek köszönhetően Larson főkategóriás karrierje során tizenhetedszer tehetett látogatást a victory lane-en, ebből 2017 után másodszor az ACS kétmérföldes oválján.

“Mindig klassz nyerni az otthonomnak számító államban” – nyilatkozta a kaliforniai versenyző a leintést követően.

“Keményen dolgoztunk egész hétvégén át. A tegnapi edzésen nem éreztem igazán jónak az autót, de Cliff [Daniels, az 5-ös számú Chevy crew chiefje] és a csapat többi tagja végrehajtott néhány módosítást, aminek hála sokkal vezethetőbb lett.”

A Hendrick Motorsports öröme azonban mégsem lehetett felhőtlen.



William Byron baleset következtében búcsúzott idő előtt, míg a kicsúszó Alex Bowman végül körhátrányban fejezte be a futamot.



Chase Elliott pedig a hajrában pont Larson hathatós segítségével koccolta le a falat, ami végül a futam legutolsó, szám szerint tizenkettedik sárga zászlós periódusához vezetett.

Az incidens azt követően történt, hogy a 191 körben a Team Penske-s Joey Logano megpróbált az alsó íven elmenni Larson mellett. Utóbbi versenyző ekkor felfelé húzódott a pályán és eltalálta az ott lévő Elliottot.

Az eset pillanatában épp a harmadik pozícióban autózott 2020-as Cup-bajnok érthető módon volt lenyűgözve, miközben Larson azzal védekezett, nem tudta, hogy kollégája pont ott lesz.

“A spotterem mondhatta volna, hogy Chase nagy tempóval megérkezik és akkor elkerülhettük volna ezt az egészet. Valószínűleg akkor nem Joey miatt aggódok főként, hanem Chasre-vigyázok. Sajnos viszont az történt ami, és én gyűlölöm. Átbeszéljük majd és remélhetőleg megbékél. Soha nem mennék neki, vagy blokkolnám a saját csapattársamat ilyen agresszíven, ráadásul a verseny ennyire késői szakaszában.”

Jeff Andrews, a HMS ügyvezetője leszögezte, hogy igyekeznek a lehető legrövidebb idő alatt, házon belül elfojtani a pilótáik közti konfliktust.

“Határozottam úgy gondolom, hogy semmi szándékosság nem volt a dologban Kyle részéről. A hétfői és keddi mítingjeinken vissza fogunk térni a történtekre, megvizsgáljuk a tényeket és kikérdezzük a versenyzőket is. Ahogyan mindig, azt fogjuk szem előtt tartani, hogy mi a jó csapatszinten és a lehető legfelkészültebben érkezzünk meg Las Vegasba.”

A második helyen Austin Dillon ért célba a Richard Childress Racing 3-as Chevyjével.

A top 4-et egyébként teljesen behúzta a csokornyakkendős márka, miután harmadikként Erik Jones (Petty GMS Motorsports) zárt, negyedikként pedig Suarez fejezte be a négyszáz mérföldes viadalt.



Mindkét szakaszt Tyler Reddick nyerte a Richard Childress Racing 8-as gépével, emellett pedig 90 kört töltött az élen, ami eddigi karrierjét tekintve a legtöbb egyetlen futamon belül.

Alig 50 körrel a vége előtt azonban – ráadásul az élen haladva – defekt miatt elvesztette uralmát a járműve felett és ütközött Byronnal. A hendrickes versenye itt be is fejeződött.

Sérült autójával Reddick vissza tudott ugyan térni a pályára, de végül meg kellett elégednie a 24. hellyel.

A verseny során összesen 32 alkalommal változott a vezető pozícióban lévő pilóta személye, míg a top 10-ben kilenc különböző csapat képviseltette magát.

A Cup Series következő futamára március 6-án, a Las Vegas Motor Speedweyen kerül sor.







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy