F1: A McLarennel szerezhet szuperlicenc-pontokat Colton Herta?

Zak Brown már hetekkel ezelőtt megerősítette, hogy komolyan terítéken van Pato O’Ward bevetése a 2022-es F1-es szezon néhány későbbi szabadedzésén.
A 22 esztendős mexikói nemrég úgy nyilatkozott, hogy maximum két éve van a világbajnoki sorozatba történő, tényleges megérkezésre.
A McLaren-vezér ennek kapcsán elmondta, O’Ward számára az nyitná meg a kapukat a Formula 1 felé, ha megszerezné az IndyCar bajnoki címét.
Még ez sem garantálna viszont egy potenciális ülést a wokingiakkal 2023-ra, lévén mindként jelenlegi versenyzőnek érvényes szerződése van – Daniel Ricciardónak 2023 végéig (a későbbiekre opcióval), míg Lando Norris február elején hosszabbított egészen 2025-ig.
Pato – aki tavaly decemberben, Abu Dhabiban már sikerrel tesztelhette a McLaren F1-es gépét – edzésen való bevetése viszont nagyon is az asztalon van. Ráadásul nem ő az egyetlen jelenlegi IndyCar-pilóta, akinek felkínálhatják ezt a lehetőséget.
Az Andretti Autosport F1-es programja már teljes fordulatszámon pörög.
Michael Andretti állítása szerint be vannak biztosítva pénzügyileg az egyelőre meg nem nevezett partnereik által, Mario Andretti pedig azt is elárulta, hogy már a motorgyártójuk is megvan a Renault képében.
Az Andretti Global névre keresztelt alakulat decemberben adta be nevezési kérelmét az FIA felé a 2024-es idényre, a válasz viszont még várat magára.
A mostani, kiszámíthatatlan helyzetben viszont még az is előfordulhat, hogy az eredeti forgatókönyvük lép életebe és a Haas F1 Team képében sikerül felvásárolniuk egy már meglévő csapatot.
Andrettiék hajlanak erre, a hírek szerint azonban Gene Haas egyelőre hallani sem akar az eladásról. A kulcsszó persze az “egyelőre”.
Ha mégis sikerülne nyélbe ütni az üzletet, akkor az azt jelentené, hogy már 2023-ban ott lehetnének a rajtrácson.
Michael Andretti világosan kijelentette, amerikai versenyzőt akarnak vinni az F1-be, aki természetesen nem más, mint Colton Herta.
A hatszoros IndyCar-futamgyőztes egyelőre nem rendelkezik a kellő számú szuperlicenc-ponttal.
A szabályok értelmében viszont minden szabadedzésen minden megtett 100 km után 1 szl-egységet lehet kapni, ami nagy segítség lenne Hertának a maradék 8 pont megszerzéséhez.
Az idei évtől kezdve minden F1-es csapatnak kötelezően kell minimum két pénteki edzésen újonc pilótát autóba ültetni.
Az IndyCar múlt hétvégi szezonnyitójának otthont adott St. Petersburgben Brown leszögezte, egyelőre még nem döntöttek arról, hogy 100%-ban O’Ward lesz-e a kiválasztott.
“Még nem határoztuk el, hogy kit ültetünk be, de Pato nyilvánvalóan a lista elején van” – nyilatkozta sajtótájékoztatóján a szakember.
Ekkor adta magát a kérdés, hogy kik lehetnek még esélyesek.
“Akár olyasvalaki, aki most is itt van az [IndyCar]-paddockban” – válaszolta sejtelmesen Brown.
A lekézenfekvőbb név Hertáé lehet így felmerült, hogy a McLaren adott eseteben segítené-e Andrettiéknek azzal, hogy beültetik a saját autójába a fiatal amerikait szl-pontok gyűjtése céljából.
A McLaren-vezér – aki nem csak szoros üzleti kapcsolatban, de barátságban is áll Michael Andrettivel – mosolyogva ennyit reagált:
“Ha szépen kérnék. Meglátjuk.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough