NASCAR: A versenyzőket hatalmas kihívás elé állítják a Next Genek Fontanán

NASCAR: A versenyzőket hatalmas kihívás elé állítják a Next Genek Fontanán



A NASCAR Cup Series szombati edzésén és kvalifikációján nem kevesebb, mint tíz autó csúszott ki, vagy csapódott egyenesen a falnak a harminchat fős mezőnyből.

Közülük a legrosszabbul Ross Chastain járt, akinek 1-es számú Chevyje olyannyira megsérült, hogy a Trackhouse Racing kénytelen a tartalékgépet elővenni futamra.

A kétmérföldes fontanai Auto Club Speedway egy év hiátus után tért vissza a bajnokság menetrendjébe.

Az immár 18 inches kerekkel felvértezett, vadonatúj Next Geneket kihívások sora fogadta a régi borítású, a szeles idő miatt ráadásul a szokásosnál is porosabb, a tapadás elősegítésére hivatott műgyanta-réteggel kezelt oválon.

„Az autót nehéz vezetni” – szögezte le a FOX-nak Brad Keselowski.

„Mondjuk ilyennek is kell lenniük. Egy rakás versenyző ezt kérte. Azt kaptuk, amit akartunk.”

A Next Gen kapcsán a mezőny jelentős része több lóerőt és kisebb hátsó spoilereket szeretett volna látni.

A NASCAR kedvükre is tett, így az eddigi 550 helyett 670 lóerős csomagot vezettek be a superspeedwayeknél kisebb pályákon, míg a hátsó spoilereket 7-ről 4 inchre csökkentették.

Ez annak ellenére is érvényben maradt, hogy a tesztek során világosan kiderült, az új gép elődjéhez képest jóval kevésbé megbocsátó és nagyságrendekkel nehezebb vele korrigálni.

IIyen feszített tempó mellett egy ennyire kihívásokkal teli pályán szerintem teljesen érthető, hogy miért alakult a mai nap úgy, ahogy” – nyilatkozta a pole-t megszerzett Austin Cindric.

„Ha nyár közepén rendeznék a futamot, akkor négy hónapunk lett volna arra, hogy kitapasztaljuk az autókat és finomhangoljuk őket. Ebben az esetben sokkal könnyebb lenne a legtöbb csapat számára. A menetrend viszont nem így alakult és a pálya pontosan olyan nehéz, mint amire számítani lehetett.”

Az első soron Cindric-kel osztozó Erik Jones egyelőre óvatos.

„Jól éreztem magam reggel az autóban, úgyhogy azt mondom, versenyezzünk! A srácok gyorsan tanulnak. Láttunk jó néhány hibát, de ez néhány évvel ezelőtt is így volt, amikor alacsonyabb lóerős csomagra váltottunk. Rengetegen pörögtek, forogtak akkor is egészen addig, amíg rá nem jöttek, hogyan legyenek jobbak. Meglátjuk, most mi lesz. Ha változtatásokat kell eszközölni, akkor végrehajtjuk. Jelenleg viszont én elégedett vagyok.”