F1: Andrettiék megegyeztek a Renault-val, ugyanakkor a Haas-t is figyelik
Múlt héten vált hivatalossá, hogy Michael Andretti vezette Andretti Global már decemberben benyújtotta a Nemzetközi Automobil Szövetség felé nevezési nevezési kérelmét a 2024-es Formula 1-es szezonra.
A versenyzőből lett üzletember az IndyCar szezonnyitójának otthont adó St. Petersburgben tartott sajtótájékoztatóján elárulta, hogy már január elejére várták az FIA válaszát, de a végső döntés még mindig várat magára.
Véleménye szerint ennek oka minden valószínűség szerint az Abu Dhabiban történteket követő vizsgálatok, továbbá azon F1-es csapatok nyomása, amelyek nyíltan nem nézik jó szemmel, hogy egy új alakulat csatlakozna hozzájuk.
Andrettiék az eredeti tervek szerint egy már meglévő gárdába vásárolták volna be magukat, de végül minden eddigi, erre vonatkozó törekvésük meghiúsult
A tárgyalások az Alfa Romeót birtokló Sauber Motorsports-cal jutottak a legmesszebb, a célvonal előtt azonban irányításbeli ellentétekre hivatkozva ez is kútba esett.
Ekkor döntöttek úgy, hogy önálló csapatként kíván megérkezni, aminek kapcsán Mario Andretti leszögezte, hogy minden feltételnek megfelel a projekt, beleértve a 200 millió dolláros belépési díjat.
Az élő legenda már napokkal ezelőtt elhintette, hogy az Andretti Globalnak már motorpartnere is van, amelyet most már nevén is nevezett.
„Megállapodást kötöttünk az erőforrások terén és már szabadon ki is mondhatom, hogy ez a Renault” – nyilatkozta Mario.
Bár állításuk szerint minden pénz a rendelkezésükre áll ahhoz, hogy sikeres programot indítsanak, Michael továbbra is azt tartaná a legoptimálisabbnak, ha sikerülne valahová betársulnia.
Kapóra jöhet az orosz-ukrán konfliktus miatt egyre inkább ellehetetlenülő Haas F1 Team, amelyet már tavaly is számtalanszor megkörnyékezett.
A csapatfőnök Günther Steiner az F1 barcelonai tesztjének utolsó, pénteki napján leszögezte, hogy jelenleg semmilyen kapcsolatban nincsenek Andrettiékkel.
Michael viszont mindenre nyitott:
„[Haas] nem akarja eladni a csapatot. Ha mégis, akkor mondják meg neki, hogy hívjon fel engem. Ez nagyban megkönnyítené a dolgunkat és az Andretti Global már jövőre ott lehetne a rajtrácson. Utoljára tavaly októberben, vagy november beszéltem vele. Akkor azt mondta, nem érdekli, hogy a mezőny végén vannak, mert így is működőképes számára.”
Az 1991-es IndyCar-szezon bajnoka szót ejtett a fentebb már említésre került anyagi hátteréről is.
Elmondása szerint nincs a kezében a pénz, de eltökélt, lelkes partnerei maximálisan támogatják a törekvéseit. Konkrét neveket azonban nem volt hajlandó mondani.
„Bele akarnak vágni, méghozzá a lehető legjobban. Versenyképesek kívánnak lenni, nem azért jönnek, hogy elmondhassák, ott vannak a mezőnyben. Ők már eleve benne vannak a sportban és nagyon vonzónak tartják a Formula 1-et, aminek a népszerűsége növekszik az USA-ban. Az időzítés tökéletes.”
Emellett Andretti azt is megerősítette, hogy mindenképpen amerikai versenyzővel érkezne az F1-be, méghozzá (egyáltalán nem meglepő módon) Colton Herta személyében.
Az Andretti Autosport Amerikában nem csak az IndyCarban, de annak nevelőszériáiban is jelen van.
Ha minden a tervek szerint alakul, akkor ugyanezt az utat kívánják bejárni Európában F2-es és F3-as csapatok felállításával, hogy megtalálják a következő nagy sztárjukat.
„Végül egy versenyzőt támogatnánk minden téren, akiről úgy véljük, hogy ő lehet a következő Colton. Ez a végső célunk. Tudjuk, miként működnek azok a csapatok és autók, semmiben sem másabb, mint egy Indy Lights gárda.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough