Kerék-gate: Penske szerint már egy hete tájékoztatták a NASCAR-t, amely azonban válaszra sem méltatta őket

Kerék-gate: Penske szerint már egy hete tájékoztatták a NASCAR-t, amely azonban válaszra sem méltatta őket
Justin Haley széteső kereke a Daytona 500-on
Kerék-gate: Penske szerint már egy hete tájékoztatták a NASCAR-t, amely azonban válaszra sem méltatta őket



Pénteken reggel robbant a bomba, miszerint a NASCAR kerekeket foglalt le az egyaránt a Ford táborába tartozó Team Penske-től és RFK Racingtől.

A vélt szabálytalanságot a szervezet egyelőre nem hozta hivatalosan nyilvánosságra, mindössze annyit közöltek, hogy további elemzések céljából az észak-karolinai kutatási-fejlesztési részlegre vitték őket.

Az RFK társtulajdonosa, egyben versenyzője, Brad Keselowski később elismerte, valóban végrehajtottak változtattak a kerekeken, de ennek biztonsági oka volt az optimális rögzítés érdekében.

Vasárnap Roger Penske is megszólalt az ügyben azt állítva, hogy a NASCAR nagyon is tudott a problémáról.

„Egy héttel ezelőtt mi magunk léptünk kapcsolatba a NASCAR-ral” – nyilatkozta a Kapitány a Daytona International Speedwayen rendezett sajtótájékoztatón.

„Megmondtuk, hogy a kerekek, amiket kaptunk nem mind egyformák, ezért muszáj változtatni a meghajtócsapok bemeneti furatain. Nem kaptunk visszajelzést, úgyhogy magunk megcsináltuk. Nem olyasmiről volt szó, amivel bárkit is legyőzhettünk volna. Semmilyen hatással nincs a teljesítményre, nem rejtegetünk semmit.”

Penske leszögezte, hogy a Daytona 500-on – amit Austin Cindric révén meg is nyertek – ugyanolyan kerekeket használtak, mint a mezőny tagja.

A versenyt egyébként több, ezen elemmel kapcsolatos gond is színesítette.

A The Money Team Racing 50-as Chevyjét vezető Kaz Grala egyik kereke leesett, a Team Penske-t szolgáló Ryan Blaney első szakaszban történt pitkiállása azért húzódott el, mert a csapata csak nagy nehézségek árán tudta levenni jobb-hátsót, míg a Kaulig Racinges Justin Haley autóján konkrétan szét is tört.

A NASCAR a szezon előtt jelentette be, hogy idéntől kőkeményen büntetni fogják a gyártóktól kapott elemeken, alkatrészeken végrehajtott, szabályellenes módosításokat.

Legrosszabb esetben versenyről való eltiltás, vagy akár a playoffból történő kizárással is szankcionálhatnak.