Daytona 500 győzelemmel ajándékozta meg újonc pilótája a születésnapos Roger Penske-t

Daytona 500 győzelemmel ajándékozta meg újonc pilótája a születésnapos Roger Penske-t
credit:Team Penske



A lehető legszebb ajándékot adta a 64. Daytona 500 napján 85. születésnapját ünneplő Roger Penske-nek Austin Cindric.

A NASCAR Cup Series teljes szezonos újonca győzelemre vezette a Team Penske 2-es számú Next Gen Fordját, amelynek volánja mögött ráadásul most először versenyzett pontozásos futamon.

A 23 éves amerikai a hosszabbítást az élről kezdhette meg, majd az alsó ívre hajtott közvetlenül csapattársa, Ryan Blaney elé, hogy közös erővel csinálhassák végig a nagy hajrát.

Az utolsó körben utóbbi pilóta előzést kísérelt meg, majd a 23XI Racinges Bubba Wallace is lement egészen a dupla sárga vonalig. Ekkor Cindric ismét felfelé vette az irányt, hogy blokkolja Blaneyt, ezzel párhuzamosan viszont a keményen manőverező Wallace-ra is figyelnie kellett.

A két penskes végül összeért, ennek hatására pedig a 12-es Ford a falnak vágódott.

Az incidens ellenére Cindricknek sikerült megtartania az első helyét egészen a kockás zászlóig.



„Édes Istenem, annyi embernek kell köszönetet mondanom!” – nyilatkozta a helyszínen az érthetően boldog ifjonc, aki a mezőnyből a legtöbb kört töltötte az élen, szám szerint 67-et.

„Mindenekelőtt Roger Penske, nagyon boldog születésnapot kívánok! Nagyra értékelem Ryant, amiért ilyen nagyszerű csapattárs. Tudom, hogy nagyon meg akarta nyerni ezt a futamot.”

Austin – aki a Team Penske elnökének, Tim Cindricnek a fia – mindössze a nyolcadik Cup-bevetésén jutott el a Daytona 500 victory lane-jére, ami egyben karrierje első főkategóriás sikere is volt.

Ráadásként ő lett a verseny történetének második legfiatalabb győztese is a 2011-es felvonást húszévesen megnyert Trevor Bayne után

Ezzel aTeam Penske harmadszor ünnepelhette a ‘Nagy Amerikai Verseny’ diadalát Ryan Newman 2008-as és Joey Logano 2015-ös bravúrja után.

A Ford számára pedig a tizenhetedik D500-győzelmet jelentette, ebből is zsinórban a másodikat.

Az „ezüstérmes” pozícióban Wallace zárt, mindössze 0.036 másodperces hátrányban.

A 28 éves alabamainak immár másodszor kellett megemésztenie, hogy ő lett a vesztesek között az első. 2018-ban ráadásul egy másik Austintól, egész pontosan a Dillon vezetéknevűtől kapott ki.

Harmadikként Chase Briscoe végzett, de balesete ellenére befért még a top 5-be Blaney, valamint az idény végén visszavonuló Aric Almirola is.

Az ötszáz mérföld során több tömegkarambol borzolta a kedélyeket.

A leglátványosabbra rögtön az első szakaszban sor került.

A láncreakciót az a Brad Keselowski indította el, aki az elmúlt tizenkét évben még a Cindric által most győzelemre vitt, 2-es számú Penske-Fordot vezette.

Az immár az RFK Racingnél társtulajdonosi minőségben is jegyzett amerikai a 2-es kanyarban tapadt rá Harrison Burtonre, aminek révén az újonc elvesztette uralmát a Wood Brothers Racing 21-es gépe felett.

Ennek hatására konkrétan a levegőbe emelkedett, majd a tetőn landolva végül már az aszfalton fordult vissza négy kerékre.

Burtonnek nem esett baja, ahogyan a balesetbe belekeveredett többi versenyzőnek sem.



Az autóikban keletkezett károk miatt azonban végleg kiállni kényszerült még Ross Chastain, William Byron, valamint a háromszoros Daytona 500-győztes Denny Hamlin is. Utóbbi veteránnak ez volt a tizenhetedik Daytona 500-a, egyben az első, amit nem tudott befejezni.

A második kvázi big one tíz körrel a tervezett leintés előtt következett be, miután a regnáló bajnok – egyben a versenyt a pole-ból megkezdett – Kyle Larson ráfutott Kevin Harvick #4 Fordjára.

Az incidens számos további autót magával rántott, feladásra kényszerítve Erik Jonest, Noah Gragsont, Todd Gillilandet, valamint Harvickot és Larsont is.

A történtek okán piros zászlós szakasz lépett érvénybe.

A restart után újabb bukás következett, a szenvedő alany pedig ezúttal a viadalt 16 körön át vezetett Ricky Stenhouse Jr. lett, akit Keselowski talált el.

Az incidens miatt a JTG Daugherty Racing versenyzője kiforgott, közben pedig érintette Wallace-t és az ironikus módon pont Keselowski csapattársának számító Chris Bueschert is.

Az első két szakaszt Martin Truex Jr. nyerte, a végső győzelemről azonban megfosztotta az a baleset, amit 50 körrel a vége előtt Tyler Reddick idézett elő köszönhetően járműve sérült felfüggesztésének.

Kiállnia nem kellett, a vágyott trófeára viszont keresztet vethetett.

Jacques Villeneuve még épp el tudta kerülni a megforgó autót, Truex viszont már nem volt ilyen szerencsés és nagy erővel belecsapódott.

A Cupban idén debütáló Team Hezeberg színeiben karrierje legelső Daytona 500-át teljesített kanadai egyébiránt a huszonkettedik lett.