Daytona 500 győzelemmel ajándékozta meg újonc pilótája a születésnapos Roger Penske-t
A lehető legszebb ajándékot adta a 64. Daytona 500 napján 85. születésnapját ünneplő Roger Penske-nek Austin Cindric.
A NASCAR Cup Series teljes szezonos újonca győzelemre vezette a Team Penske 2-es számú Next Gen Fordját, amelynek volánja mögött ráadásul most először versenyzett pontozásos futamon.
A 23 éves amerikai a hosszabbítást az élről kezdhette meg, majd az alsó ívre hajtott közvetlenül csapattársa, Ryan Blaney elé, hogy közös erővel csinálhassák végig a nagy hajrát.
Az utolsó körben utóbbi pilóta előzést kísérelt meg, majd a 23XI Racinges Bubba Wallace is lement egészen a dupla sárga vonalig. Ekkor Cindric ismét felfelé vette az irányt, hogy blokkolja Blaneyt, ezzel párhuzamosan viszont a keményen manőverező Wallace-ra is figyelnie kellett.
A két penskes végül összeért, ennek hatására pedig a 12-es Ford a falnak vágódott.
Az incidens ellenére Cindricknek sikerült megtartania az első helyét egészen a kockás zászlóig.
„Édes Istenem, annyi embernek kell köszönetet mondanom!” – nyilatkozta a helyszínen az érthetően boldog ifjonc, aki a mezőnyből a legtöbb kört töltötte az élen, szám szerint 67-et.
„Mindenekelőtt Roger Penske, nagyon boldog születésnapot kívánok! Nagyra értékelem Ryant, amiért ilyen nagyszerű csapattárs. Tudom, hogy nagyon meg akarta nyerni ezt a futamot.”
Austin – aki a Team Penske elnökének, Tim Cindricnek a fia – mindössze a nyolcadik Cup-bevetésén jutott el a Daytona 500 victory lane-jére, ami egyben karrierje első főkategóriás sikere is volt.
Ráadásként ő lett a verseny történetének második legfiatalabb győztese is a 2011-es felvonást húszévesen megnyert Trevor Bayne után
Ezzel aTeam Penske harmadszor ünnepelhette a ‘Nagy Amerikai Verseny’ diadalát Ryan Newman 2008-as és Joey Logano 2015-ös bravúrja után.
A Ford számára pedig a tizenhetedik D500-győzelmet jelentette, ebből is zsinórban a másodikat.
Az „ezüstérmes” pozícióban Wallace zárt, mindössze 0.036 másodperces hátrányban.
A 28 éves alabamainak immár másodszor kellett megemésztenie, hogy ő lett a vesztesek között az első. 2018-ban ráadásul egy másik Austintól, egész pontosan a Dillon vezetéknevűtől kapott ki.
Harmadikként Chase Briscoe végzett, de balesete ellenére befért még a top 5-be Blaney, valamint az idény végén visszavonuló Aric Almirola is.
Az ötszáz mérföld során több tömegkarambol borzolta a kedélyeket.
A leglátványosabbra rögtön az első szakaszban sor került.
A láncreakciót az a Brad Keselowski indította el, aki az elmúlt tizenkét évben még a Cindric által most győzelemre vitt, 2-es számú Penske-Fordot vezette.
Az immár az RFK Racingnél társtulajdonosi minőségben is jegyzett amerikai a 2-es kanyarban tapadt rá Harrison Burtonre, aminek révén az újonc elvesztette uralmát a Wood Brothers Racing 21-es gépe felett.
Ennek hatására konkrétan a levegőbe emelkedett, majd a tetőn landolva végül már az aszfalton fordult vissza négy kerékre.
Burtonnek nem esett baja, ahogyan a balesetbe belekeveredett többi versenyzőnek sem.
Az autóikban keletkezett károk miatt azonban végleg kiállni kényszerült még Ross Chastain, William Byron, valamint a háromszoros Daytona 500-győztes Denny Hamlin is. Utóbbi veteránnak ez volt a tizenhetedik Daytona 500-a, egyben az első, amit nem tudott befejezni.
A második kvázi big one tíz körrel a tervezett leintés előtt következett be, miután a regnáló bajnok – egyben a versenyt a pole-ból megkezdett – Kyle Larson ráfutott Kevin Harvick #4 Fordjára.
Az incidens számos további autót magával rántott, feladásra kényszerítve Erik Jonest, Noah Gragsont, Todd Gillilandet, valamint Harvickot és Larsont is.
A történtek okán piros zászlós szakasz lépett érvénybe.
A restart után újabb bukás következett, a szenvedő alany pedig ezúttal a viadalt 16 körön át vezetett Ricky Stenhouse Jr. lett, akit Keselowski talált el.
Az incidens miatt a JTG Daugherty Racing versenyzője kiforgott, közben pedig érintette Wallace-t és az ironikus módon pont Keselowski csapattársának számító Chris Bueschert is.
Az első két szakaszt Martin Truex Jr. nyerte, a végső győzelemről azonban megfosztotta az a baleset, amit 50 körrel a vége előtt Tyler Reddick idézett elő köszönhetően járműve sérült felfüggesztésének.
Kiállnia nem kellett, a vágyott trófeára viszont keresztet vethetett.
Jacques Villeneuve még épp el tudta kerülni a megforgó autót, Truex viszont már nem volt ilyen szerencsés és nagy erővel belecsapódott.
A Cupban idén debütáló Team Hezeberg színeiben karrierje legelső Daytona 500-át teljesített kanadai egyébiránt a huszonkettedik lett.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough