Daytona 500: Kyle Larson a pole-ban, Alex Bowman pedig újra rekordot döntött

A lehető legjobb módon vágott neki címvédő szezonjának Kyle Larson.
A NASCAR Cup Series 2021-es legjobbja 181.159 mph-s kört produkált a Daytona 500 egyautós kvalifikációjának második szegmensében, aminek köszönhetően bezsebelte a pole-pozíciót.
Jelen siker révén a Hendrick Motorsports sztárja lett az első pilóta 2008 óta, aki regnáló bajnokként tudta megszerezni a „Nagy Amerikai Verseny” rajtelsőségét.
Ezt a fegyvertényt tizennégy évvel ezelőtt a szintén a HMS-t szolgált Jimmie Johnson hajtotta végre.
Larson mellől csapattársa, Alex Bowman indulhat 181.046 mph-s tempójának köszönhetően.
A 28 éves versenyző tavaly az élről várhatta a Daytona 500 zöld zászlaját, amivel ő lett az első pilóta, aki zsinórban négyszer is a top 2-be kvalifikálta magát.
Bowman már rögtön a legelső hendrickes szezonjában behúzta a Cup koronaékszerének számító viadal pole-ját, 2019-ben és 2020-ban pedig egyaránt a második startpozíciót tudhatta magáénak.
Mostani eredménye révén elmondhatja magáról, hogy megszakítás nélkül öt éve ott van a viadal rajtrácsának legelső sorában.
Larson és Bowman sikere egyúttal azt is jelenti, hogy a Hendrick Motorsports autói immár nyolcadik alkalommal sajátították ki a Daytona 500 startfelállásának páholyát.
Összességében a gárda a tizenötödik D500 pole-jának örülhet, ebből hetet az elmúlt nyolc évben szereztek.
A vasárnapi futam rajtrácsán már “fix pontnak” számító pilóták mellett ki kell még emelni a Cupban idén debütáló Harrison Burtont is, aki a tizedik tempót autózta a Wood Brothers Racing színeiben.
A Daytona 500 rajtrácsa a hagyományoknak megfelelően rendhagyó formátum szerint kerül megállapításra.
A mostani kvalifikáción még csak a pole-,valamint a második hely tulajdonosa dőlt el.
A harmadik pozíciótól lefelé a magyar idő szerint péntek hajnalban megrendezésre kerülő duel-futamok végeredménye alapján alakul ki a mezőny.
A két, egyenként 150 mérföldes verseny beosztását az egykörös időmérő páros, valamint páratlan helyezéseit figyelembe véve határozzák meg.
Itt a legnagyobb nyomás a még pengeélen táncoló, charter nélküli – tehát garantált rajthellyel sem rendelkező – csapatokra nehezedik.
A többi négy pilótának – Kaz Grala (The Money Team Racing), Greg Biffle (NY Racing Team), valamint az egyaránt az MBM Motorsportsot szolgáló J. J. Yeley és Timmy Hill – azonban a dueleken kell harcba szállniuk a még kiadó, két szabad rajthelyért.



“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough