IndyCar: Herta az élen, Magnussen lett a meglepetés-beugró Sebringen
Tizenhét autó részvételével zajlott le az IndyCar szezon előtti, sebringi tesztjének hétfői napja.
A legjobb időt az Andretti Autosportot szolgáló Colton Herta érte el 51.851 másodperccel, mindössze hét ezredet adva a Dale Coyne Racing újoncának, David Malukasnak.
Harmadikként egy újabb andrettis, nevezetesen Romain Grosjean zárta a napot 52.021 mp-cel, de befért még a top 5-be a Team Penske is Josef Newgarden (52.059 mp) és Will Power (52.211 mp) képviseletében.
A teszt során egy utolsó pillanatban bejelentett meglepetésember is tiszteletét tette Kevin Magnussen személyében.
A dán pilóta a Chip Ganassi Racing jóvoltából hajthatott pályára, méghozzá a regnáló bajnok Alex Palou 10-es Dallara-Hondájával.
A nap folyamán több, mint 100 kört teljesített, legjobb, 52.839-es ideje viszont csak a legutolsó helyre volt elegendő.
Az idén a WEC-ben, a Peugeot gyári versenyzőjeként debütáló Magnussen egy kiértékelő teszt keretein belül kapta meg ezt a lehetőséget.
A CGR azonban nem zárja ki, hogy a jövőben – ha megüresedés történne a csapatnál – az ő neve is szóba jöhet, mint potenciális IndyCar-pilóta.
Bár a 29 éves pilóta közel egy teljes másodperccel elmaradt Hertától, a gárda ügyvezető igazgatója, Mike Hull maximálisan elégedett volt vele.
„Terveztük már egy ideje ezt, csak épp nem tudtuk összeegyeztetni az időbeosztásainkat. Kevin fantasztikus munkát végzett az autóban.”
Magnussen 2021-ben a CGR teljes szezonos pilótája volt az IMSA WeatherTech SportsCar Seriesben, majd az idei Daytona 24 erejéig ismét csatlakozott az alakulat flottájához.
Eddig egyetlen IndyCar-rajt van a háta mögött. Tavaly júniusban, Road Americán a sérült Felix Rosenqvistet helyettesítette az Arrow McLaren SP 7-es Dallara-Chevyjében.
A futamot végül a huszonegyedik helyről rajtolva, műszaki hiba miatt a huszonnegyedikként zárta.
„Régen vártam már arra, hogy beülhessek a Chip Ganassi Racing egyik Indy-gépébe” – nyilatkozta a mostani teszt után Magnussen.
„IndyCar-autót mindig nagyszerű vezetni. Igazi szörnyeteg a pályán. Itt, Sebringen pedig nem is lehetett volna vadabb! Nagyon örülök, hogy megkaptam ezt a lehetőséget. Számomra ez inkább szólt arról, hogy jól érezzem magam és megpróbáljam komfortosan érezni magam a cockpitben.”
A tesztsorozat kedden folytatódik, akkor már Palou-val a 10-esben.
A hétfői végeredmény:
- Colton Herta (Andretti Autosport Honda) – 51.851 mp
- David Malukas (Dale Coyne Racing/HMD Motorsports) – 51.858 mp
- Romain Grosjean (Andretti Autosport) – 52.021 mp
- Josef Newgarden (Team Penske) – 52.059 mp
- Will Power (Team Penske) – 52.211 mp
- Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing) – 52.255 mp
- Felix Rosenqvist (Arrow McLaren SP) – 52.281 mp
- Alexander Rossi (Andretti Autosport) – 52.297 mp
- Scott McLaughlin (Team Pensk) – 52.329 mp
- Jack Harvey (Rahal Letterman Lanigan Racing) – 52.362 mp
- Christian Lundgaard (Rahal Letterman Lanigan Racing) – 52.373 mp
- Kyle Kirkwood (A.J. Foyt Racing) – 52.389 mp
- Devlin DeFrancesco (Andretti Steinbrenner Autosport) – 52.407 mp
- Pato O’Ward (Arrow McLaren SP) – 52.424 mp
- Callum Ilott (Juncos Hollinger Racing) 52.481 mp
- Tatiana Calderon (A.J. Foyt Racing) – 52.540 mp
- Kevin Magnussen (Chip Ganassi Racing) – 52.839 mp
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough