Villeneuve: Akkor élek igazán, ha a volán mögött ülök
Karrierje során másodszor próbálja meg kvalifikálni magát a Daytona 500-ra Jacques Villeneuve.
A nemrég már ötszörös édesapává vált, 50 esztendős veterán 2008-ban vágott neki először a nagy versenynek, de nem tudta beverekedni magát a mezőnybe.
A NASCAR Cup Seriesben idén debütáló, egyelőre csak részidős szezont vállaló Team Hezeberg 27-es Next Gen Fordját vezető kanadai saját bevallása szerint mindent megtesz azért, hogy idén már ott tényleg lehessen a legendás viadal rajtrácsán.
„A Daytona 500 egyike a bolygó három legnagyobb versenyének” – nyilatkozta az NBC-nek az 1995-os IndyCar-bajnok, egyben a sportág egyetlen “Indy 505”-győztese, továbbá az 1997-es év Formula-1-es világbajnoka.
„Ott van a Le Mans-i 24 órás (amelyet tizennégy évvel ezelőtt a másodikként zárt – a szerk.], az Indy 500, valamint Daytona. Ez az egyik oka annak, hogy ismét belevágok.”
A Reaume Brothers Racinggel partnerségben lévő Team Hezeberg nem rendelkezik charterrel, így garantált rajthelyük sincs, ami nagyban megnehezíti a dolgukat. Ebből adódóan Villeneuve-nek olyan pilótákkal kell megküzdenie az egykörös kvalifikáción, majd a duel-futamán, mint pl. Timmy Hill, JJ Yeley, Noah Gragson és a Floyd Mayweather vadonatúj alakulatával érkező Kaz Grala.
„A duelek egy kicsit olyanok, mint a szerencsejáték. Tiéd lehet a legjobb autó, mégis elvérezhetsz. Évekkel ezelőtt, amikor megpróbáltam bejutni a mezőnybe gyors gépünk volt, de belekeveredtem egy balesetbe és emiatt nem jutottam be az 500-ra. Nagyon idegőrlő.”
Villeneuve eddig összesen húsz futamot teljesített a NASCAR nemzeti porondján: hetet a Truck Seriesben, kilencet az Xfinityben és négyet a Cupban. Utolsó futamt 2013-ban, Sonomán teljesítette a királykategória mezőnyében.
Az elmúlt években már a Whelen Euro Seriesben mérette meg magát, tavaly Vallelungán pedig megszerezte első két győzelmét is.
A lelkesedésén semmit sem csorbít az, hogy most a mezőny egyik legkisebb csapatával készül, ráadásul olyan ellenfelek ellen, akik közül többen még az Indy 500 győzelme idején a világon sem voltak.
„Miután megnyertem az Indyt és világbajnok lettem az F1-ben úgy voltam vele, nehéz lesz ezt a döntést meghozni, mivel ha ismét nem sikerül ott lennem a versenyen, akkor az sokat árthat a megítélésemnek. Harminc évnyi kemény munkának okozhatok kárt. Szóval ebből a szempontból mindig is nagy a kockázat. Ugyanakkor én egyszerűen csak imádok versenyezni. Ez a szenvedélyem. Akkor élek igazán, amikor a volán mögött ülök. Minél nagyobb egy futam, annál jobb.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough