Ezt sem gondoltam, hogy valaha le fogom írni: A NASCAR beszáll az NFT-lóversenyek világába
Sosem látott mértékben veszi be a NASCAR-t a digitális világ.
Egyre több csapat és versenyző rendelkezik kriptovaluta-szponzorral, emellett pedig az NFT-biznisz is virágzásnak indult a szervezeten belül.
Nemrég vált hivatalossá, hogy a tizenhárom Cup-gárdát magában foglaló Race Team Alliance (RTA) partnerséget kötött a Candy Digitallel, aminek értelmében hamarosan elérhetővé válik többek közt a Hendrick Motorsports, a Joe Gibbs Racing, a Richard Childress Racing, és a Stewart-Haas Racing saját NFT-kollekciója is.
A Dale Earnhardt Jr. fotójával ellátott virtuális kártyát – amit egyébként Tom Brady cége, az Autograph adott ki – alig 30 perc alatt elkapkodták.
Most újabb szintet lép az NFT-mánia a NASCAR-ban.
A szervezet tavaly szövetségre lépett a blokklánc-alapú játékokban utazó Virtually Human Studióval, aminek keretein belül megjelennek a ZED RUN nevezetű lóverseny-játékban.
A játékosoknak így lehetősége nyílik a NASCAR márkajelzéseivel ellátott NFT-pacikat vásárolni, amiket aztán egymás ellen mérethetnek meg pénzdíjas futamokon.
Az eredeti tervek szerint a projekt már a tavalyi rájátszás során zöld utat kapott volna, végül azonban csak mostanra valósult meg.
A ZED RUN rajongói várhatóan jövő héten, a Daytona 500 előtt tárazhatnak be a “non-fungible token” lovakból.
A magyarul nem behelyettesíthető érméket jelentő kifejezés azon egyedi, csak digitálisan létező képeket, animációkat stb. takarja, amelyek eredetiségét blokklánc-alapú tokenek segítségével bizonyítják.
Ennek köszönhetően nem lehető őket csak úgy másolni, mint mondjuk egy normál fotó esetében. Pontosabban lehet, de az már csak egy értéktelen hamisítvány lesz.
A NASCAR ezen törekvéseit azonban a saját szurkolóik meglehetősen pesszimistán fogadják, mondván az NFT sokkal inkább egy pénztemető, mintsem komolyan vehető befektetés.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough