NASCAR: Minden várakozást felülmúlt a Clash nézettsége
Nézettség szempontjából kifizetődőnek bizonyult a NASCAR Cup Series múlt vasárnapi Busch Light Clash-e.
A 2022-es szezont elindított, bajnokságon kívüli versenyt most először rendezték meg egy, a Daytona International Speedwayen kívül eső helyszínen.
A Los Angeles-i LA Memorial Coliseumban kialakított, ideiglenes, negyedmérföldes oválon lebonyolított esemény nem csak új formátummal örvendeztette meg a rajongókat, de egyben hatalmas show-t is rittyentettek köré.
Koncertet adott a Trackhouse Racing társtulajdonosaként is jegyzett Pitbull, a főfutam félidejénél Ice Cube rappelt, míg a sárga zászlók alatt DJ Skee zenélt a helyszíni közönségnek.
A programok mellett pedig debütált a széria vadonatúj versenygépe, a Next Gen is, amelynek első győzelmét végül Joey Logano ünnepelhette.
A NASCAR és médiapartnere, a FOX hatalmas promóciót csapott a Clash köré, aminek révén a rendelkezésre állt összes jegyet sikerült eladni.
Az érdeklődés a tévéképernyők/monitorok/kijelzők előtt sem maradt el.
A Nielsen Media Research hivatalos adatai szerint a viadal 2.32-es rátát ért el, ami 4 millió 283 ezer szempárt takart.
Ez a tavalyi – még a daytonai roadon lebonyolított – fordulóhoz képest 168%-os növekedést jelent
A heat-futamokat átlagosan 2.56 millióan követték nyomon, ezzel a legnézettebb kvalifikáció lett a 2016-os Daytona 500 óta.
Ha az ikonikus, ötszáz mérföldes viadalt kivesszük a képletből, akkor a Clash heatjei az elmúlt bő húsz év, legnagyobb érdeklődésre számot tartott, rajtrácsot eldöntő eseménye lett.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough