Max Chilton: Nem versenyzem többé az IndyCarban

A Carlin befejezte önálló működését az IndyCarban és idén már csak a Juncos Hollinger Racing technikai partnereként lesz jelen.
Ezzel párhuzamosan pedig az is kiderült, hogy Max Chiltont sem láthatjuk többé a bajnokság mezőnyében.
A még mindig csak 30 éves brit azonban nem fog unatkozni, hiszen a minap bejelentették, hogy ő lesz a McMurtry Automotive nevéhez fűződő Speirling EV vezető fejlesztő-pilótája, továbbá a cég új szóvivője is.
Új szerepköre mellett viszont mindenképpen folytatni szeretné a versenyzői pályafutását is.
„Éveken át vezettem az IndyCarban, de végig érdeklődtem más dolgok iránt is” – nyilatkozta Chilton a Motorsportnak.
„Az én döntésem volt, hogy befejezem a versenyzést ebben a szériában. Gondolkodtam már rajta egy ideje. Van néhány vállalkozásom, amiket szerettem volna kiterjeszteni, de nem volt rá időm, így meghoztam ezt az elhatározást. Nem fogom még szögre akasztani a sisakom, ezért nem is jelentettem be semmit az utolsó IndyCar-futamom óta. Nem akarom, hogy az emberek azt higgyék, visszavonulok.”
Bár úgy fest, hogy az open-wheellel egyszer és mindenkorra végzett, a sportautózás világa viszont nagyon is érdekli.
„Nem hiszem, hogy ez már idén meg fog valósulni, de egy év kihagyás még nem nagy gond. Szívesen nekivágnék újra Le Mans-nak. Ez a szenvedélyem és nagyon remélem, hogy esélyem lesz rá 2023-ban.”
Chilton 2016-ban, a Chip Ganassi Racing színeiben debütált az IndyCarban, 2018-tól pedig már a Trevor Carlin vezette alakulatot szolgálta, amelynek tulajdonosi csoportjában az édesapja cége is megtalálható. Emellett a szintén Grahame Chilton nevéhez fűződő pénzügyi vállalat, a Gallagher volt az autójának főszponzora is.
Chilton 2020 elején úgy döntött, hogy nem versenyez többé oválokon, mivel azokat túlságosan is kockázatosnak tartja. Ennek ellenére az Indy 500-at mégis bevállalta, mondván a futam presztizse felülírja a biztonsági aggályait, emellett pedig az sem volt elhanyagolható, hogy erre a versenyre milyen hosszú felkészülési idő áll rendelkezésre.
„Abban reménykedtem, hogy ha visszalépek az ováloktól, képesek leszünk még többet kihozni az autóból a jobb eredményekért. Még mindig úgy gondolom, hogy jól teljesítettünk, legalábbis ahhoz képest, milyen keveset tudtunk beletenni és hogy a program legnagyobb részében teljesen egyedül voltam. A motorsport általánosságban véve nagyon versenyképes, az IndyCar viszont az elmúlt öt, hat évben kiélezettebb lett, mint valaha és azok a csapatok a legjobbak, amelyek több autóval rendelkeznek.”
Chilton felhívta a figyelmet az olyan helyzetekre is, amikor két gárda összefog, így rögtön több versenygéptől tudnak adatot gyűjteni. A Carlinnak viszont csak egyetlen komolyabb összeborulása volt még 2019-ben, amikor az Indy 500-ra önállóan nevezett – végül pedig csúfosan befürdött – McLaren Racinggel kötöttek technikai partnerséget.
„A körülményeket tekintve úgy vélem, végig jó munkát végeztünk. Tavaly viszont, amikor megszereztem az első top 10-es helyezésemet a Carlinnal, megvilágosodtam. Road Americán versenyeztünk, 110%-ot beleadtam a rajttól egészen a célig, a csapat nagyszerű döntéseket hozott stratégia szempontjából, két körrel a vége előtt kívülről előztem Graham Rahalt, valamint egy másik autót is. Olyan manővereket csináltam, amit egyébként nem is szoktam, minden tökéletes volt és mégis csak tizedikek lettünk. Elég sok együléses versenyt teljesítettem az életem során ahhoz, hogy tudjam, az aznapi belefektetett munka alapján többet érdemeltünk volna. Azon gondolkodtam, hogy csak úgy léphetünk előre, ha több autó is lenne a csapatnál, vagy szert tennénk egy igazán nagy befektetőre. Nem igazán költöttünk semmit a fejlődésünkre, mert nem volt miből. Amikor a Juncos Hollinger megkeresett bennünket a technikai partnerség kapcsán, akkor vágott a fejembe a gondolat: talán itt az ideje, hogy menjek. Folytathattam volna, de van, amikor a szívedet kell követned.”
Arra a kérdésre, hogy más IndyCar-csapat szóba jött-e számára, így válaszolt:
„A szezon végén szerintem akadt néhány gárda, amelyek tisztában voltak azon, hogy min gondolkodom. Jó barátságban vagyok pár versenyzővel és valószínűleg, túl sokat mondtam nekik. Szóval, biztosan akadtak olyan emberek, akik tudták, hogy elérhető vagyok, de semmilyen megkeresést nem kaptam.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough