Az megvan, hogy két jelenlegi Cup-pilóta már versenyzett az LA Coliseumnál? Méghozzá a NASCAR-ban!

Ezen a hétvégén, az LA Coliseumban startol el a 2022-es NASCAR Cup-szezon.
A bajnokságon kívüli, minden tekintetben totálisan átfazonírozott Busch Light Clashnek teljes bizonytalansággal vág neki a mezőny.
Elég csak abba belegondolni, hogy utoljára 1971-ben rendeztek ennyire rövid pályán főkategóriás NASCAR-futamot.
Akad azonban két pilóta, akiknek ha a vadonatúj, negyedmérföldes ovál nem is, de az LA Coliseum környezete ismerősnek fog tűnni.
Kurt Busch (23XI Racing) és Kevin Harvick (Stewart-Haas Racing) ugyanis a kilencvenes évek végén kétszer is megmérette magát egy, a sportstadiont magában foglaló vonalvezetésen.
A NASCAR fennhatósága alá tartozott Featherlite Southwest Tour 1998 és 2000 között ugyanis konkrétan utcai futamot rendezett Los Angelesben.
Az 1.1 mérföldes pálya érintette az Exposion Parkot, a Los Angeles-i Megyei Természettudományi Múzeumot, valamint magát az LA Coliseumot is.
Az esemény legalább akkora reklámot kapott, mint a Cup küszöbön álló Clashe, a sikert pedig jól prezentálta, hogy még a Baywatch című sorozat is forgatott itt egy autóverseny-témájú epizódot.
Az első viadal olyan ismert neveket vonzott, mint Mark Martin, Ken Schrader, Boris Said és a már visszavonult Willy T. Ribbs, aki ennek kedvéért döntött úgy, hogy ismét bukósisakot húz.
Rajtuk kívül ott volt még a feltörekvő generációt képviselve Ron Hornaday, Matt Crafton, Kurt Busch, és Kevin Harvick is.
A versenyt számos baleset színesítette, emellett pedig a nézők sem voltak túlzottan elragadtatva attól, hogy a pálya kialakítása miatt számos területet nem láttak be a lelátókról.
A győzelmet Steve Portenga szerezte meg Said előtt, míg Busch és Harvick műszaki hiba miatt idő előtt feladni kényszerült a küzdelmet.
Egy évvel később a Tour mezőnye újra LA-be látogatott,.
A vonalvezetést ekkorra módosították annak érdekében úgy, hogy az már teljesen megfeleljen a rajongók számára is.
Az 1999-es futam azonban konkrét káoszba torkollott, egymást követték a kisebb-nagyobb ütközések, amelyek miatt tizenegyszer kellett belengetni a sárga zászlót.
Elsőként A.J. Alsup ért célba, míg Buschék újfent nem látták meg a kockás zászlók a technika ördögének köszönhetően.
2000-ben már egyikük sem tette tiszteletét a versenyen, ami az egy évvel korábbinál is nagyobb fejetlenséget hozott.
A Craig Raudman sikerét hozott futamon összesen tizenkétszer kellett beküldeni a pace cart, a helyszínen lévő, már meglehetősen alacsony létszámú közönség nagy elégedetlenségére.
Az érdeklődés drasztikus csökkenését látva a főszponzori posztot ellátott Ford úgy döntött, nem pénzeli tovább az eseményt.
Ennek következtében a Los Angeles-i, utcai NASCAR-viadal pályafutásának végképp befellegzett.
Sajnos az első két versenyről nem áll rendelkezésre videófelvétel, a 2000-es viszont itt teljes egészében megtekinthető:

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough