IndyCar: Kiderült, hogy a Carlin visszalépése után mit fog csinálni Max Chilton
Bár hivatalos bejelentés még nem történt, de tényként kezelhető, hogy a Carlin autóját idén már nem láthatjuk az IndyCar mezőnyében.
A csapat anyagi és erőforrásbeli problémák miatt négy szezon után befejezi önálló tevékenységét a szériában, aminek következtében a komplett felszerelésüket eladták a Juncos Hollinger Racingnek.
Teljes mértékben viszont mégsem távoznak, hiszen a 77-es számú, Callum Ilott által vezetett Dallara-Chevy technikai partnereként folytatják tovább.
Adta magát viszont a kérdés, hogy mi lesz a sorsa a Carlint négy szezonon át szolgált Max Chiltonnak.
A brit pilóta 2016-ban, a Chip Ganassi Racinggel debütált az IndyCarban, 2018-tól pedig már a Trevor Carlin vezette alakulatot szolgálta, amelynek tulajdonosi csoportjában az édesapja cége is megtalálható. Emellett a szintén Grahame Chilton nevéhez fűződő pénzügyi vállalat, a Gallagher volt az autójának főszponzora is.
Chilton 2020 elején úgy döntött, hogy nem versenyez többé oválokon, mivel azokat túlságosan is kockázatosnak tartja. Ennek ellenére az Indy 500-at mégis bevállalta, mondván a futam presztizse felülírja a biztonsági aggályait.
Érdekesség, hogy egyetlen Indy Lights győzelmét 2015-ben a Carlinnal pont oválon aratta az Iowa Speedway képében, míg az IndyCarban elért legjobb befutóját a 2017-es Indianapolis 500-on prezentálta a negyedik hellyel.
A most 30 éves versenyző karrierjének folytatása egyelőre bizonytalan, attól viszont nem kell tartania, hogy munka nélkül marad.
Ő lesz ugyanis a McMurtry Automotive által prezentált Speirling EV fejlesztő-pilótája, továbbá a cég új szóvivője is.
Az igencsak extrém külsejű, teljesen elektromos járművet tavaly mutatták be a nagyközönségnek Goodwoodban.
A McMurtry azt állítja, ez lesz a valaha volt leggyorsabb villanyautó, ezen törekvésekben pedig oroszlánrésze van a leszorítóerőnek, amit ezúttal nem szárnyakkal, hanem ventilátorokkal érnek el.
„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy lehetőségem nyílik arra, hogy én legyek a McMurtry vezető fejlesztő sofőrje” – idézi a cég hivatalos sajtóközleménye Chiltont.
„A vállalat új magasságokat ért el az elektromos autók teljesítménye terén. Több, mint négy évet töltöttek a Speirling fejlesztésével, ami meg fogja mutatni a világnak, hogy mit is lehet kihozni az elektromosságban rejlő erőkből. A McMurtry tavaly keltette fel a figyelmemet a professzionalizmusukkal és azzal, hogy olyan új megoldásokat képesek találni, amilyeneket én még sosem tapasztaltam ezen a szinten. Izgatott vagyok, hogy mit érhetünk el együtt, különösképpen, hogy egy utcai autó fejlesztése mindig is a bakancslistámon szerepelt. Köszönettel tartozom Sir David McMurtrynek, amiért előállt ezzel az elképesztő projekttel és bizalmat szavazott nekem.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough