IndyCar: Johnsont már az Indianapolis 500 kvalifikációjának gondolata is megijeszti
A versenyzők egybehangzó véleménye szerint az Indianapolis 500 legidegőrlőbb perceinek a négykörös kvalifikációs kísérlet számít.
Padlógázon teljesíteni hibátlan tíz mérföldet, miközben a legapróbb – akár a pilótán és autón kívüli – gond akár értékes tizedmásodpercek elvesztéséhez, rosszabb esetben pedig a fallal való kontakthoz vezethet, még a legedzettebb veteránok számára is komoly kihívás.
Nem meglepő tehát, hogy az első Indy 500-as debütálására készülő Jimmie Johnson is ettől tart a leginkább.
„Jelen pillanatban számomra a kvalifikáció a legijesztőbb rész” – idézi a Chip Ganassi Racing versenyzőjét a Motorsport Week.
„Az autó a határon van, a pilótának pedig muszáj teljes összhangban lenni vele és az íven maradni. Amikor még a NASCAR-ral idejöttünk tesztelni a Brickyard 400 előtt, akkor jó, vagy rossz tapasztalatokkal távoztunk, mire viszont eljött a verseny, már gyakran a gyökerest ellenkezője történt. Kényes pálya, sokat számít a napfény, a szélirány stb. Mindez jelentős hatással van az autó teljesítményére.”
A hétszeres Cup-bajnok tisztában van azzal, hogy mindennek a kulcsa a versenygép megfelelő beállítása.
Vannak olyan dolgok, amik a pilóta irányításán múlnak, a legnagyobb részben viszont a teljesítmény az autó legapróbb részletekbe menő behangolásán múlik.
„A csapattal egy kicsit a daytonai NASCAR-hoz hasonlítjuk. Mindegy, hogy a Daytona 500-on egy gárda autói az élen vannak, vagy épp hátul, nem csak a versenyző játszik nap szerepet, hanem a komplett alakulat teljesítménye, sőt magáé a gyártóé is. Azért számomra újoncként elég ijesztő volt látni, hogy olyasvalaki, mint Will Power, az utolsó rajthelyért harcolt tavaly. Remélem a Chip Ganassi Racing ugyanolyan gyors lesz idén is, mint az elmúlt évben, amikor mind a négy autójuk a top 10-ben volt a kvalin. Ez megkönnyítené a dolgokat. Ha viszont bármi is rossz irányt vesz, akár a hőmérséklet, vagy a szélirány legkisebb változása, akkor rögtön nagyon keménnyé válhat az a nap.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough