NASCAR: Eddig példátlan szerződést ütött nyélbe Bubba Wallace
„Mindig is azon igyekeztem, hogy különbözzek másoktól, jól érezzem magam és ne az az átlagos, szürke NASCAR-versenyző legyek. Mindent beleadtam. Azt hittem, ez elegendő lesz ahhoz, hogy felhívjam magamra a szponzorok figyelmét, miközben hoztam az eredményeket. Eléggé frusztrált voltam azokban az időkben. Az emberek azt mondták, hogy ha nyersz egy futamot, akkor a támogatók is jönni fognak. Nos, én győztem ötször, vagy hatszor is, de semmilyen megkeresést nem kaptam.”
A fenti idézet Bubba Wallace-tól származik, aki a ‘Boardroom: Out of Office’ című podcast vendégeként mesélt a karrierjéről, beleértve a NASCAR nemzeti harmadosztályát képező Truck Series-es időszakát, amelyben az imént említett hat elsőségét ünnepelhette.
A most 27 éves pilóta – aki saját bevallása szerint hosszú ideig küzdött mély depresszióval is – akkoriban el sem tudta képzelni, hogy az élete néhány hét leforgása alatt mekkorát fog változni.
Wallace 2020 nyarán hívta fel magára a figyelmet azzal, hogy első NASCAR-pilótaként állt ki a Black Lives Matter mozgalom mellett.
Bár a pár hónappal későbbi, hírhedt hóhérkötél-botrány kapcsán kapott hideget-meleget, az iránta való, növekvő érdeklődésre viszont ez egyáltalán nem volt hatással.
Az elmúlt másfél évben a mainstream média által is felemelt versenyző leszerződött a Michael Jordan és Denny Hamlin alapította 23XI Racinghez, tavaly októberben pedig első főkategóriás győzelmét is megszerezte Talladegán.
Az alabamai mára már dúskál a szponzorokban, nincs olyan amerikai tv-show, ahová ne hívták volna meg, február végén pedig debütál a Netflix róla készített dokusorozata is.
A menetelésének azonban még messze nincs vége.
Wallace mögé tavalyelőtt állt be szponzorként a Columbia ruhamárka, amelynek nem sokkal később a hivatalos márkanagykövete is lett.
Partnerkapcsolatuk most új szintre lépett.
A Columbia bejelentette, hogy piacra dobják a legelső, Wallace-szal közösen megálmodott kollekciójukat.
Ez a projekt történelmi jelentőségű a vállalat szempontjából, lévén 84 éves fennállása során most először állnak elő egy általuk szponzorált sportoló által ihletett és elnevezett márkavonallal, ami stílszerűen a BW Collection nevet kapta.
„Mindig is az volt a célom, hogy trendet teremtsek, ledöntsem a korlátokat és a sportunkat befogadóbbá tegyem” – idézi a Columbia sajtóközleménye Wallace-t.
„A Columbia Sportswearrel közösen készült BW Collection ugyanezeket a célokat képviseli ruházati szempontból: merész, kiemelkedik a tömegből, miközben gondoskodik arról, hogy jól érezzük magunkat. Ha komfortosan érzed magad a bőrödben, vagy a ruhádban, akkor semmi sem elérhetetlen. Hálás vagyok a Columbiának a lehetőségért és az együttműködésért. Alig várom, hogy közösen fejlődjünk a pályán, valamint azon kívül.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough