Castronevesék megcsinálták: Az MSR 60-as Acurája nyerte a 60. Daytona 24-et!

Castronevesék megcsinálták: Az MSR 60-as Acurája nyerte a 60. Daytona 24-et!
credit:IMSA



Nem is hozhatott volna a számokat tekintve stílszerűbb finálét a 60. Rolex 24, mint a 60-as számmal jelölt autó győzelme.

A hajrában Helio Castroneves sikeresen maga mögött tudta tartani a támadó üzemmódban lévő Ricky Taylort, leszállítva ezzel a Meyer Shank Racing második győzelmét az ikonikus, egynapos daytonai viadalon.

A gárda ezt megelőzően 2012-ben tudott diadalmaskodni itt, még A. J. Allmendingerrel, Oswaldo Negrivel, John Pew-val és a néhai Justin Wilsonnal a volán mögött.

Jelen befutó ráadásul nem csak az MSR, de egyben a 46 éves veterán számára is a második győzelmet jelentette itt.

Ironikus módon Castroneves pont azt a 10-es számú WTR Acurát utasította maga mögé, amely az elmúlt három évben veretlennek számított, ráadásul tavaly még a brazil is velük ünnepelhetett a victory lane-en.

Az MSR ezzel szűk nyolc hónap leforgása alatt a második rangos versenyt nyerte meg.

Tavaly májusban, szintén Castronevesszel behúzták legelső IndyCar-győzelmüket a 105. Indianapolis 500 képében, ami egyben az imént említett úriember negyedik sikere is volt ezen a megmérettetésen.



Idén ráadásul már a gárda színeiben négy év után teljes szezonosként térhet vissza az open-wheel bajnokság mezőnyébe.

Természetesen nem csak a 2020-ban egyébként IMSA bajnoki címet szerzett Castroneves csuklójára kerül fel a Daytona 24 győzelméért járó Rolex, hiszen ebben komoly szerep hárult váltótársaira, Simon Pagenaud-ra, Tom Blomqvistra és Oliver Jarvisra is.

A Wayne Taylor Racing imént említett #10 Acura ARX-05-öse 2019, 2020 és 2021 után lecsúszott tehát a dobogó második fokára Ricky Taylorral, Alexander Rossival, Filipe Albuquerque-vel és Will Stevensszel, míg harmadikként a JDC-Miller MotorSports 31-es Cadillacje végzett Ben Keating, Tristan Vautier, Richard Westbrook, valamint az autót célba vitt Loic Duval révén.

Az LMP2-esek között Colton Herta vihette át elsőként a célvonalon a DragonSpeed 81-es Orecáját. A háromnegyedes arányban IndyCar-pilótákkal felállt alakulat gépét még Pato O’Ward, Devlin DeFrancesco és Eric Lux is terelgette a nap folyamán.

Ami az LMP3-at illeti, itt a Riley Motorsports 74-es Ligier-je nyert, amely egy teljes kört adott a mezőnyének Kay van Berlo, Michael Cooper, Felipe Fraga és Gar Robinson asszisztálásával.

A mezőny legdrámaibb befutóját a GTD Pro szolgáltatta.

A hajrában a Pfaff Motorsports Mathieu Jaminet által vezetett Porschéja egy ádáz csata közben összeakadt a szintén a német gyártó autóját vezető KCMG-s Laurens Vanthoorral.

Utóbbi belga konkrétan ki akarta fékezni francia kollégáját, de végül ő maga kötött ki a füves részen.



A kategória első helye végül a Pfaff triójánál landolt, így Jaminet mellett Felipe Nasr és Matt Campbell is gazdagodott egy impozáns Rolex-szel.

A GTD-osztály legjobbjának a Wright Motorsports 16-os számot viselő Porschéja bizonyult a Ryan Hardwick, Jan Heylen, Richard Lietz és Zach Robichon alkotta felállással.



A verseny teljes végeredménye IDE KATTINTVA tekinthető meg.







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy