Castronevesék megcsinálták: Az MSR 60-as Acurája nyerte a 60. Daytona 24-et!

Nem is hozhatott volna a számokat tekintve stílszerűbb finálét a 60. Rolex 24, mint a 60-as számmal jelölt autó győzelme.
A hajrában Helio Castroneves sikeresen maga mögött tudta tartani a támadó üzemmódban lévő Ricky Taylort, leszállítva ezzel a Meyer Shank Racing második győzelmét az ikonikus, egynapos daytonai viadalon.
A gárda ezt megelőzően 2012-ben tudott diadalmaskodni itt, még A. J. Allmendingerrel, Oswaldo Negrivel, John Pew-val és a néhai Justin Wilsonnal a volán mögött.
Jelen befutó ráadásul nem csak az MSR, de egyben a 46 éves veterán számára is a második győzelmet jelentette itt.
Ironikus módon Castroneves pont azt a 10-es számú WTR Acurát utasította maga mögé, amely az elmúlt három évben veretlennek számított, ráadásul tavaly még a brazil is velük ünnepelhetett a victory lane-en.
Az MSR ezzel szűk nyolc hónap leforgása alatt a második rangos versenyt nyerte meg.
Tavaly májusban, szintén Castronevesszel behúzták legelső IndyCar-győzelmüket a 105. Indianapolis 500 képében, ami egyben az imént említett úriember negyedik sikere is volt ezen a megmérettetésen.
Idén ráadásul már a gárda színeiben négy év után teljes szezonosként térhet vissza az open-wheel bajnokság mezőnyébe.
Természetesen nem csak a 2020-ban egyébként IMSA bajnoki címet szerzett Castroneves csuklójára kerül fel a Daytona 24 győzelméért járó Rolex, hiszen ebben komoly szerep hárult váltótársaira, Simon Pagenaud-ra, Tom Blomqvistra és Oliver Jarvisra is.
A Wayne Taylor Racing imént említett #10 Acura ARX-05-öse 2019, 2020 és 2021 után lecsúszott tehát a dobogó második fokára Ricky Taylorral, Alexander Rossival, Filipe Albuquerque-vel és Will Stevensszel, míg harmadikként a JDC-Miller MotorSports 31-es Cadillacje végzett Ben Keating, Tristan Vautier, Richard Westbrook, valamint az autót célba vitt Loic Duval révén.
Az LMP2-esek között Colton Herta vihette át elsőként a célvonalon a DragonSpeed 81-es Orecáját. A háromnegyedes arányban IndyCar-pilótákkal felállt alakulat gépét még Pato O’Ward, Devlin DeFrancesco és Eric Lux is terelgette a nap folyamán.
Ami az LMP3-at illeti, itt a Riley Motorsports 74-es Ligier-je nyert, amely egy teljes kört adott a mezőnyének Kay van Berlo, Michael Cooper, Felipe Fraga és Gar Robinson asszisztálásával.
A mezőny legdrámaibb befutóját a GTD Pro szolgáltatta.
A hajrában a Pfaff Motorsports Mathieu Jaminet által vezetett Porschéja egy ádáz csata közben összeakadt a szintén a német gyártó autóját vezető KCMG-s Laurens Vanthoorral.
Utóbbi belga konkrétan ki akarta fékezni francia kollégáját, de végül ő maga kötött ki a füves részen.
A kategória első helye végül a Pfaff triójánál landolt, így Jaminet mellett Felipe Nasr és Matt Campbell is gazdagodott egy impozáns Rolex-szel.
A GTD-osztály legjobbjának a Wright Motorsports 16-os számot viselő Porschéja bizonyult a Ryan Hardwick, Jan Heylen, Richard Lietz és Zach Robichon alkotta felállással.
A verseny teljes végeredménye IDE KATTINTVA tekinthető meg.
OH MY GOODNESS.
— Motorsports on NBC (@MotorsportsNBC) January 30, 2022
Door banging for the GTD Pro class in the final moments! #Rolex24 x @Daytona pic.twitter.com/ogB5eYizOj

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough