Dobogós hellyel tért vissza a versenypályára Robert Wickens

Dobogós hellyel tért vissza a versenypályára Robert Wickens
credit:IMSA
Dobogós hellyel tért vissza a versenypályára Robert Wickens


Az autóversenyzés soha nem szűkölködött hollywood-i forgatókönyveket meghazudtoló sztorikban, az IMSA Michelin Pilot Challenge idei szezonnyitója azonban minden valamire való író fantáziájának becsületére válna.

A főszerepben pedig ezúttal nem a győztes volt, hanem a Bryan Herta Autosport 33-as számú Hyundai Elantrája, amely a TCR-kategória harmadik helyén látta meg a kockás zászlót.

Ezen autó volánja mögött ugyanis Mark Wilkins mellett helyet kapott a szintén kanadai Robert Wickens is, aki ezen a négyórás futamon tért vissza a versenyzés világába.

Azt hiszem, már nincs olyan ember a motorsportokat kedvelők táborában – sőt, talán a komplett internetfelhasználók között is csak kevés akad -, aki ne ismerné a most 31 éves pilóta szűk három és fél ezelőtti horrorisztikus bukásának történetét.

Wickens az IndyCar 2018-as, poconói fordulóján szenvedett kis híján tragikus végkimenetelű balesetet, aminek következtében számos, életveszélyes sérülés mellett a gerincvelőjét is maradandó károsodás érte.

A fiatal ontariói az elmúlt évek során elképesztő akaraterőről tett tanúbizonyságot, miközben folyamatosan tájékoztatta az érte szurkolókat felépülése sikereiről és buktatóiról.

Bár a megerőltető rehabilitáció során annyit sikerült elérnie, hogy rövid ideig képes egyedül állni, valamint némi segítséggel pár lépést is megtenni, abba viszont kénytelen lett belenyugodni, hogy élete hátralévő részét kerekesszékben kell töltenie.

Wickens azonban nem tört meg és úgy tűnik, a 2022-es végre az ő éve lehet.

A hamarosan apai örömök elé néző versenyző elérte célját. Újra a pályán róhatja a köröket és mint fentebb említettük, rögtön a visszatérése napján tudatta, hogy egyáltalán nem felejtett el vezetni. Teljesítménye pedig még inkább megsüvegelendő, ha hozzátesszük, most először mérette meg magát teljes egészében kézi vezérlésű autóval.

„Imádom ezt a sportot és imádok versenyezni benne” – nyilatkozta az NBC-nek Herta.

„Ott voltam a poconói pitlane-en, amikor Robbie balesete történt. Tisztán emlékszem az érzelmekre, amik akkor átjártak. Láttam veszteségeket, fájdalmat a pályán és azokat az embereket, akik mindezt átélték. Ezt megelőzően még soha nem voltam olyan pozícióban, hogy segíteni tudjak. Egészen mostanáig. Azt, hogy Robbie-nak lehetőséget adhattam a visszatérésre személyes küldetésemnek éreztem. Ez volt az egyik legfontosabb dolog, amit valaha a sportban tettem.”



A BMW M Endurance Challenge névre hallgató viadal TCR-győzelmét a KMW Motorsports with TMR Engineering #5 Alfa Romeója húzta be Roy Block és Tim Lewis Jr. közreműködésével, míg a dobogó második fokára a Wickensékhez hasonlóan szintén a Bryan Herta Autosportot erősítő Taylor Hagler és Michael Lewis állhatott fel

Az abszolút elsőséget a GM-kategóriás Eric Filgueiras/ Stevan McAleer duó kaparintotta meg az RS1 28-as számú Porsche 718 Caymanjával.

Az „ezüstérmes” pozícióban újfent egy egy Porshce zárt a Ted Giovanis és Owen Trinkle által vezetett 64-es Team GM gárda képében, de pódiumon landolt még a Turner Motorsport 95-ös BMW-je Bill Auberlen, valamint Dillon Machavern jóvoltából.


A verseny teljes végeredménye IDE KATTINTVA érhető el.