Hailie Deegan: A népszerűségem miatt van jó autóm a NASCAR-ban
Tavaly nyáron a NASCAR Hírességek Csarnokába frissen beiktatott Dale Earnhardt Jr. kendőzetlenül elismerte, hogy csak azért versenyezhetett topautókban karrierje során, mert elsöprően népszerű volt a sportág rajongói körében.
Most hasonló következtetésre jutott a feltörekvő generáció legismertebb pilótája, Hailie Deegan is.
A 20 éves hölgy és Earnhardt Jr. között több párhuzamot is lehet vonni. Bryan Deegan személyében ő is egy világhírű édesapával büszkélkedhet, emellett pedig máris a NASCAR egyik legismertebb arcának számít.
Juniort zsinórban tizenötször választották meg a Cup legnépszerűbb versenyzőjének, míg Hailie-t 2021-ben, rögtön újonc idényében érte ez a megtiszteltetés a nemzeti harmadosztályt képező Truck Seriesben.
Státuszát jól szemlélteti, hogy a sportgazdasággal foglalkozó Blackbook Motorsports tavaly egyenesen a világ szponzorációs szempontból legértékesebb női sportolójának nevezte ki.
Ezzel pedig ő maga is tisztában van.
„Nagy figyelmet szentelek a közösségi médiának azért, hogy piacképessé tegyem magam” – mondta a David Gilliland Racinget szolgáló, egyben a Monster által támogatott Deegan a FOX-nak adott interjújában.
„Ez természetesen jön, mivel ebben nőttem fel és az apám igazán jó benne. Teljesen normális számomra, imádom a közösségi oldalakat, a kontent-gyártást és megmutatni az embereknek az életemet.”
Hailie 2018-ban első nőként tudott nyerni a NASCAR K&N Pro Series Westben, majd ezt követően még további kétszer látta meg elsőként a széria kockás zászlaját.
Eddigi egy, nemzeti szériás szezonjában viszont csak egyetlen top 10-es eredményt hozott a gatewayi hetedik helyével, így pusztán a pályán nyújtott teljesítménye révén nem igazán vonná magára a figyelmet.
TikTokon viszont több, mint 3 millió követővel rendelkezik, míg Instagramon bő egymillióan kíváncsiak rá.
„Valószínűleg nem ülnék abban az autóban, ahol most és képtelen lennék teljes szezonban versenyezni a Truck Seriesben, ha nem lennék aktív a közösségi médiában. Nagyon nehéz szponzorokat találni egy olyan autóhoz, amely nem rendelkezik garantált tévés idővel. Márpedig ezt rettentő kemény elérni. A szponzorok számokat akarnak látni. Úgy vannak vele, hogy ‘Felrakom a logómat a kocsidra, mennyi eladásom lesz ebből?’. Meg kell ezt adnom nekik a közösségi oldalakon keresztül.”
Ennek némiképp ellentmond Brian Deegan korábbi nyilatkozata. A motocross-legenda tavaly, saját podcastjében még arról beszélt, hogy lánya karrierjére korántsincs olyan jelentős hatással ez a népszerűség, mivel számos márka csak a közösségi médiában akarja támogatni az “influencer” Hailie-t.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough