O’Ward: Az IndyCarnak többről kell szólnia a puszta versenyzésnél

O’Ward: Az IndyCar számára már nem elegendő a puszta versenyzés
credit: Penske Entertainment/Chris Owens



Az IndyCar jelenleg generációváltáson megy át.

Régi, nagy öregek távoznak, a helyükre pedig érkeznek a feltörekvő, új generáció tagjai.

A széria idei tizenhét futamából tizennégyet már az országos NBC-n közvetítenek az USA-ban, ami optimális platformot jelent arra, hogy a fiatal pilótákat előtérbe hozzák és általuk megpróbáljanak a NASCAR-ral, vagy éppen az F1-gyel versenyre kelni.

Ennek kapcsán adja magát a kérdés, miként lehetne ezekre az ifjoncokra építeni és kihasználni a bennük rejlő marketing-potenciált?

“Ez egy kemény kérdés, mivel minden, ami marketing-vonatkozású az pénzbe kerül” – nyilatkozta az IndyCar médianapján a bajnokság egyik feltörekvő tagja, az Arrow McLaren SP-t szolgáló Pato O’Ward.

“Mindennek ára van. A különböző szériák költségvetései viszont jelentősen eltérnek. A F1-é a sztratoszférában van az IndyCarhoz képest. Ugyanez a helyzet a NASCAR-ral is. Az én véleményem szerint nekünk is fel kellene szállnunk arra a bizonyos vonatra és több show-elemet vinni a sportba, mivel önmagában a versenyzés már nem elegendő. Az embereknek látniuk kell, mi zajlik a háttérben annak érdekében, hogy felkeltsük az érdeklődésüket. Mondok egy példát. Egyáltalán nem követtem a golfot és az NFL-t sem. Találkoztam viszont NFL- és PGA-játékosokkal, megismertem őket, most pedig már időről időre belenézek, mivel vannak ott barátaim, akiknek szurkolhatok.”

A 22 éves mexikói szerint általánosságban véve is ez a siker kulcsa.



“Úgy vélem, ez a legfontosabb dolog. Az embereknek muszáj megismerniük a sisak alatt lévő arcokat is. Bármennyibe is kerülne, szerintem megtérülne. Láthatják az F1 esetében, hogy milyen elképesztő növekedésnek indultak a Netflix-sorozatnak köszönhetően. Lényeges, hogy egy olyan platformon kell az ilyesmit csinálni, ami a többség számára elérhető, nem pedig valahol eldugva. Hallottam róla, hogy vannak tervben projektek az IndyCaron belül is, de újabb infóim nincsenek. Biztos vagyok benne, hogy fordulópont lenne a széria számára. Mindenkinek látnia kell az igazi érzelmeket, amelyek viszont semmilyen körülmények között sem lehetnek megjátszottak. Nem szabad olyan dolgokat sem csinálni, mint például hamis, forgatókönyv alapján készült mérnöki megbeszélések. Akármit is mutatnánk a rajongóknak, annak teljes mértékben valósnak kell lennie.”

O’Ward persze tudja, hogy egy majdani IndyCar realityt nem lehet száz százalékban “valóságosként” megcsinálni.

‘Az IndyCar, mint széria mellett a csapatoknak és a versenyzőknek is benne kell lenniük egyetértve azzal, hogy ez egy show-műsor. Kell lennie némi drámának, ami miatt az emberek leülnek megnézni. Ugyanakkor létfontosságú, hogy mindenki igyekezzen önmaga lenni, mert ha nem, akkor az visszaüt. Persze tisztában vagyok azzal is, hogy olykor pont a csapatok nem akarják ezt. Nem arról van szó, hogy kamuznának, pusztán nem szeretnék, ha bizonyos dolgaik napvilágot látnának. Ez teljesen érthető. Rengeteg faktor kell ahhoz, hogy egy reality sikeres legyen, mindent összevetve viszont valódi emberekről, valódi érzelmekről kell szólnia, miközben olyasmit nyújtunk, ami a nézőket szórakoztatja. Ez az egekbe repíthetné az IndyCart. A versenyzés minősége már eleve adott, szerintem nem is erre kellene a legjobban fókuszálni. Sokkal inkább arra, mi zajlik a pályákon kívül.”





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy