Robert Wickens: Életem végéig kerekesszékben maradok
Az utóbbi évek legpozitívabb híre került bejelentésre pénteken azzal, hogy Robert Wickens idén végre visszatérhet a versenypályákra.
Az IndyCar 2018-as, poconoói futamán életveszélyes sérüléseket, ezen belül súlyos gerincvelő-károsodást szenvedett kanadai az IMSA Michelin Pilot Challange-ben kap lehetőséget.
Wickens a Bryan Herta Autosport 33-as számú, teljes egészében kézi vezérlésű Hyundai Elantra N TCR-jét vezetheti a szezon valamennyi fordulóján.
A program apropóján rendezett sajtótájékoztatón a 32 éves versenyző elmondta, a bukás óta már eltelt annyi idő, hogy nem számíthat jelentősebb javulásra.
„Őszintén megmondom, a helyzet az, amit látnak. Arra a pontra értem, amelyen a felépülésem már többé-kevésbé megállt az idegrendszer regenerációjának szempontjából. Nem fog tovább javulni az izomműködésem, így sajnos életem végéig kerekesszékben maradok…. Vagy legalábbis addig, amíg nem történik valamilyen nagy, tudományos áttörés. Ugyanakkor az életem nagyszerű. Képes voltam visszanyerni rengeteg funkciót, tudok állni segítség nélkül, egy kis támogatással pedig néhány lépés is megy. Azt viszont nem hiszem, hogy valaha is elhagyhatom a széket.”
Wickens számára a versenyzéshez való visszatérés az egyik fő célja volt már a rehabilitációjának kezdete óta. Reményei szerint most, hogy sikerült elérnie összehozhat néhány győzelmet is.
„Meg akarom mutatni a világnak, de legfőképpen magamnak, hogy ez igenis lehetséges és képes vagyok rá. Innentől kezdve a lehetőségek száma végtelen, nagyon hálás vagyok érte, azt pedig meglátjuk, hová vezet innen az utam.”
Számos szurkolója máig abban reménykedik, hogy láthatják még Robertet az IndyCarban, azon belül is főként az Indianapolis 500-on.
Ennek kapcsán azonban az Arrow McLaren SP-nél tanácsadóként alkalmazott pilóta leszögezte, vajmi kevés esélye van az amerikai open-wheelbe való visszatérésére.
„Nagyon érdekelnek más versenysorozatok. Még nem igazán van tapasztalatom sportautókkal, így az IMSA WeatherTech Sports Car Seriesbe eljutni hatalmas dolog lenne. Az LMDh-gépek is őrültnek tűnnek és a Formula E-t is vonzónak találom. Szóval nyitott vagyok arra, hogy az IndyCaron kívül nézelődjek. Persze elképesztő lenne újra ott lenni az Indy 500-on. Az autó kézi vezérlésűvé történő átalakítását illetően viszont nehéz megmondani, hogy mennyire lehetséges a megvalósítása. Nagyon sok módosításra lenne hozzá szükség és nem vagyok biztos abban, hogy a széria, valamint a többi csapat erre rábólintana. Változtatni kellene a fékrendszeren, szervókormányra lenne szükségem és a többi…. Őszinte leszek, életem mostani szakaszában már teljesen elfogadom azt, ha soha nem sikerült visszatérnem az IndyCarba.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough