Az IndyCar mégsem változtat a kvalifikációs formátumán

A korábbi tervekkel ellentétben az IndyCar 2022-ben nem eszközöl módosítást az épített és utcai pályás versenyek kvalifikációs szisztémáján.
Az esetleges változás ötlete azután röppent fel, hogy a holtszezon kezdetén reális opciónak tűnt az állandó rajtrács 26-28 autósra bővülése.
Mostanra viszont kiderült, hogy az átlagos létszám 25 fő körül maximalizálódik, így az időmérő szegmensei során nem várható komolyabb torlódás a pályákon.
Néhány versenyen – mint például az IMS roadján esedékes GMR Grand Prix – persze ismét számítani lehet egy akár 28 gépet felvonultató mezőnyre, ezen kivételek viszont nem indokolják a komplett kvalifikáció átfazonírozását.
„Több szempontból is megvizsgáltuk a dolgot” – nyilatkozta az IndyCar elnöke, Jay Frye a RACER-nek.
„Itt van a jelenlegi, tömörített verzió, ahol összesen 75 perc áll rendelkezésre a kieséses szakaszokra, valamint a köztes időkre. A szándékunk, hogy meghagyjuk azt a rendszert, ami most van.”
Egy kisebb változás azonban mégis terítéken van.
„Megnézzük, hogy van-e mód arra, hogy felgyorsítsuk a jelenlegi verziót, szükségünk van-e annyi szünetre a szakaszok között. Tudjuk, hogy a mostani formátum működik, ugyanakkor lebonyolítási szempontból még vizsgáljuk. Nem vizionálok semmilyen módosítást 2022-re, kivéve azt, hogy lehetséges-e időt spórolni, redukálni ezt a 75 perces intervallumot.”
Az IndyCar épített és utcai vonalvezetésein két csoportkörre osztják a mezőnyt, amelyekből egyenként hat-hat autó jut tovább a top 12-es etapba. Innen ismét a leggyorsabb hat mehet a végül pole-ról döntő Fast 6-be.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough