NASCAR: Nincs elég versenyautó, egyre jobban aggódnak a csapatok
Három hét múlva rendezik a NASCAR szezonindító, pontozás nélküli versenyét, a Clash-t.
Izgatott várakozás helyett azonban egyre nagyobb a nyugtalanság a csapatoknál.
Az ok: nincs elég autó a birtokukban.
A bajnokságon kívüli futam után kilenc nappal ráadásul megkezdődik a Daytona 500 programsorozata, aminek során elég nagy esély van arra, hogy néhány Next Gen súlyos károkat fog szenvedni.
Nem csoda, hogy a Cup Series gárdái komolyan aggódnak, mivel jelen állás szerint elég pár nagyobb baleset és abban a helyzetben találhatják magukat, hogy konkrétan nincs már mivel pályára hajtani.
Az eredeti tervek szerint mostanra – rajtszámonként – öt autóval kellene rendelkezni minden egyes gárdának, a legfrissebb hírek szerint azonban jelenleg csak két teljes gépet, valamint egy még összeszerelés alatt álló, ámde hiányosat tudnak felmutatni.
A FOX Sports értesülései szerint pedig az alakulatok meg vannak győződve arról, hogy minimum február végéig még csak nem is álmodhatnak az ígért öt Next Genről.
A probléma gyökere egyrészt az idén debütáló járműveknél a tesztek során tapasztaltakra vezethető vissza.
A munkálatok során észlelt gondok miatt több elemet, alkatrészt is módosítani kellett, ami időbeli torlódást vont maga után.
Ha ez nem lenne elég, a folyamatot még a szállítási láncban általánosan tapasztalt nehézségek is hátráltatják.
A Next Gen kapcsán hozott új szabályok szerint a csapatok már nem gyárthatják le saját maguk a szükséges alkotóelemeket. Azokat kizárólag a NASCAR által jóváhagyott partnerektől rendelhetik meg. A mostani helyzetben pedig több, mint két hetet is igénybe vehet, mire végre kézhez kapják őket.
A NASCAR alelnöke, John Probst viszont igyekszik optimista maradni és továbbra is bízik abban, hogy a Daytona 500 idejére már megfelelő számú autó lesz mindenkinél.
Annak kapcsán viszont nem mer jóslatokba bocsátkozni, hogy ezek közül mennyi is lesz teljesen felszerelve.
„Mi sem vagyunk immunisak a világban zajló dolgokra” – nyilatkozta Probst a daytonai tesztet követő sajtótájékoztatóján.
„Itt van a COVID-helyzet, a szállítmányozás pedig országosan akadozik, elhúzódik. Jelen pillanatban nem hisszük, hogy bármilyen elem, alkatrész hiánya miatt nem fog tudni valaki részt venni a versenyen. Az idő eldönti. Aggódunk, ezt nem tagadom, ugyanakkor abban a helyzetben sem vagyunk, ami miatt egyesek nem lennének képesek pályára hajtani.”
Joey Logano elmondása szerint azt a Next Gent fogja használni a Clashen, valamint a február 27-ei fontanai fordulón, amivel a teszten is körözött.
„Mindannyian ugyanabban a szituációban vagyunk” – szögezte le a Team Penske bajnoka.
„Nagyon ki van centizve minden, egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy autót törjünk. Pontosan ezért voltam annyira meglepve, hogy a keddi draft-teszt során milyen kemény versenyzés alakult ki. Ha akkor csattanunk, nagy bajba kerülhettünk volna.”
Az ominózus, kétnapos körözést a Daytona International Speedway 2.5 mérföldes oválján több gárda is kihagyta, köztük a Stewart-Haas Racinggel.
A Joe Gibbs Racing részt vett ugyan rajta, de csak az első napon jelentek meg. Szerencsétlenségükre ráadásul a Denny Hamlin által vezetett 11-es Toyotában még a motor is megadta magát.
„Folyamatosan ott motoszkál a dolog a fejemben, mivel nehéz megmondani, hogy mi fog történni az elkövetkezendő négy hétben” – magyarázta a Chip Ganassi Racing felvásárlása révén már kétautóssá bővült Trackhouse Racing társtulajdonosa, Justin Marks.
„Készen állunk a munkára. Minden viszont attól függ, hogy mit kapunk kézhez, mert alkatrészek nélkül mi sem tudunk tenni semmit.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough