NASCAR: Villeneuve indulni akar az idei Daytona 500-on
Jacques Villeneuve személyében egy valódi motorsport-veterán is részt vett a NASCAR Cup kétnapos, daytonai tesztjén.
A bajnokság mezőnyében idén debütáló, egyelőre csak részidős szezont vállaló Team Hezeberg 27-es Next Gen Fordját vezető kanadai saját bevallása szerint pedig mindent megtesz azért, hogy már a februári Daytona 500 nevezési listáján is ott szerepeljen a neve.
„Nem puszta örömből, turistáskodásból tettem meg az utat Floridába” – nyilatkozta még a tesztet megelőzően az 50 éves pilóta.
„A célom az, hogy részt vegyek a jövő hónapban esedékes Daytona 500-on.”
Az 1995-os IndyCar-bajnok, egyben a sportág egyetlen „Indy 505”-győztese, továbbá az 1997-es év Formula-1-es világbajnoka a Daytona International Speedwayen tartott sajtótájékoztatóján újfent megerősítette, hogy a csapattal mindenképp neki akarnak vágni a „Nagy Amerikai Versenynek”.
A Reaume Brothers Racinggel partnerségben lévő Team Hezeberg azonban nem rendelkezik charterrel, így garantált rajthelyük sincs, ami nagyban megnehezíti a dolgukat.
„Jó pár év eltelt azóta, hogy utoljára vezettem a NASCAR-ban” – nyilatkozta Villeneuve, aki mögött eddig összesen négy Cup-futam van még a 2007-2013 közötti időszakból. 2008-ban megpróbálta kvalifikálni magát a Daytona 500-ra is, de nem járt sikerrel.
„Ez egy nagyon különleges verseny és nehéz bejutni a rajtrácsra, ha a kvalifikációra, vagy a duel-futamra kell hagyatkozni. Sokkal stresszesebbé teszi az egészet, úgyhogy már az rendkívüli lenne, ha ott lehetnénk a mezőnyben.”
Villeneuve az elmúlt években a NASCAR Whelen Euro Seriesben mérette meg magát, tavaly Vallelungán pedig megszerezte első két győzelmét is.
A Cupban viszont utoljára bő nyolc és fél évvel ezelőtt Sonomán tette tiszteletét, így fogalma sem volt arról, mire is számítson a szériában idén debütáló Next Genben ülve.
„Rengeteg a leszorítóerő, összességében pedig hasonló vezetni, mint egy GT-autót” – ismertette első tapasztalatait a teszt után.
„Ami meglepett, hogy milyen könnyű vezetni. Jelenleg még nem vagyunk elég gyorsak ha egyedül vagyunk a pályán. Forgalomban viszont már jobb a helyzet, a gép azt csinálja, amit én akarok.”
A Team Hezeberg másik versenyzője, a 2019-es és 2021-es NASCAR Whelen Euro Series bajnok Loris Hezemans – aki egyébként a csapattulajdonos Toine Hezemans fia is – várhatóan az épített pályákon kap lehetőséget ebben az évben.
Másfél mérföldes, vagy annál nagyobb oválokra még nem kapta meg a NASCAR engedélyét.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough