IndyCar: Elhunyt Kevin Kalkhoven
Rövid betegséget követően, hetvenhét esztendős korában örökre lehunyta szemeit Kevin Kalkhoven.
Az ausztrál üzletember az amerikai open-wheel versenyzés egyik központi figurája volt.
Craig Pollockkal közösen, 2003-ban megalapította saját Champ Car-csapatát, a PK Racinget.
Pollock egy szezon után kiszállt, betársult viszont Jimmy Vasser és Dan Pettit, aminek következtében innentől PKV Racingként folytatták.
2004 nem csak ebben a tekintetben volt vízválasztó.
A CART égisze alatt futott bajnokság csődbe ment, jogutódja pedig az Open Wheel Racing Series LLC lett, amelynek tulajdonosaiként Kalkhovent, Paul Gentilozzit, Gerald Forsythe-ot, Carl Russót és a MotoRock LLC jegyezték.
Az új CCWS-érában a PKV összesen egy győzelmet szerzett, még 2005-ben, Portlandben Cristiano da Matta révén.
A széria 2008-ban végleg beolvadt az Indy Racing League-be, aminek hatására Pettit úgy döntött, távozik a csapattól.
Ez újabb névváltozást eredményezett és innentől fogva már KV (Kalkhoven & Vasser) Racing Technologyként hajtottak pályára.
Ironikus módon a KVRT nyerte meg a CCWS legutolsó, Long Beachen rendezett versenyét Will Powerrel a volán mögött.
Kalkhoven összesen hét győzelmet ünnepelhetett csapatával, amiből a legnagyobbnak kétségkívül a 2013-as Indianapolis 500 számított Tony Kanaan közreműködésével.
A KVRT azonban a siker ellenére sem húzta sokáig.
A gárda súlyos anyagi problémákkal küszködött, aminek következtében 2016-ban már csak egyetlen teljes szezonos autóval, a Sébastien Bourdais által vezetett, az üzletember James Sullivan SH Racingjével kiegészült 11-es számú Dallara-Chevy-vel képviseltette magát az IndyCar mezőnyében.
A folyamatos küszködésbe belefáradt Kalkhoven – akinek valamennyi felszerelés, beleértve az autókat is a tulajdonát képezte – végül a szezon után úgy döntött, hogy nem akar a magánvagyonából több pénzt beleölni a gárdába, mint tette azt már hosszú évek óta.
Kellő szponzoráció hiányában pedig mondani sem kell, hogy az ausztrál forrásai kritikus fontosságúak voltak a KV addigi felszínen maradásában.
A KV – egészen pontosan már csak Vasser – minden szalmaszálat megmozgatott annak érdekében, hogy ha csak képletesen is, de továbbra is életben tartsa a tizennégy éves múltra visszatekintő csapatot, de erőfeszítése nem vezetett eredményre, így a 2017-es szezont már nem kezdték meg.
Fennállása során olyan nevek fordultak meg a gárdánál, mint maga Vasser, Max Papis, Bryan Herta, Takuma Sato, Paul Tracy, Rubens Barrichello, valamint a már említett de Matta, Kanaan, Bourdais és Power.
A versenyzés mellett Kalkhoven 2004-ben Forsythe-tal közösen felvásárolta a Fordtól a Cosworth-t, valamint a Pi Researcht és egészen haláláig aktívan dolgozott a cégcsoportnál.
Nyugodjék békében.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough