A NASCAR végképp betilthatja a politikai célú szponzorokat

A NASCAR először 2019 végén lebegtette be, hogy a következő idénytől kezdve megtilthatják a csapatoknak a politikai célú szponzorokkal való együttműködést.
Ez végül nem valósult meg. Olyannyira nem, hogy az elmúlt két szezonban több konkrét és igencsak látványos példa akadt a politika versenypályán történő jelenlétére.
A 2020-as Daytona 500 grand marshalja az akkor hivatalban lévő Donald Trump volt, akit az elnöki limuzinnal körbe is vittek a pályán a felvezető körök során.
Nyáron már a Black Lives Matter mozgalom neve és logója díszelgett Bubba Wallace autóján, míg Corey LaJoie gépének egyik kiemelt szponzora a Trumpot támogató civil szervezet, a Patriots of America volt.
Tavaly januárban pedig a Hendrick Motorsports azért rúgta ki az eredetileg Kyle Larsonnak szánt spottert, mivel a férfi közzétett egy QAnonhoz köthető hashtaget, továbbá lájkolta Trump egyik Tweetjét (konkrétan azt, amiben Wallace hírhedt akasztófahurok-botrányát kritizálta).
Az utóbbi napokban ismét előtérbe került a politika, miután a Brandonbilt Motorsports (BMS) bejelentette, hogy a 68-as Chevy Camarót vezető Brandon Brown főszponzora az LGB Coin lesz a 2022-es Xfinity Series szezonban.
A párosítás meglehetősen ironikusnak számít, lévén pont Brown volt az, akinek októberi, talladegai győzelme után megszületett a Biden-ellenes ‘Let’s go Brandon’ szlogen, ami az imént említett kriptovaluta létrejöttét is inspirálta.
A BMS állítja, hogy a NASCAR írásba adta nekik az engedélyt az LGB Coin szponzorációjára, néhány órával később viszont – miután a sztori az amerikai mainstream-média kereszttüzébe került – a szervezet máris visszatáncolt, mondván mégsem hagyták jóvá.
Jelen állás szerint akár botrányos vége is lehet a dolognak, pláne akkor, ha a NASCAR úgy dönt, belengetik a piros zászlót az LGB Coin – BMS együttműködések.
Ez akár Brown szezonjába is kerülhet. A gárda ugyanis nem jókedvében döntött az anti-Biden digitális valuta mellett. Lényegében nem volt más választásuk, miután az egész LGB-jelenség következtében egyetlen cég sem meri bevállalni a 28 éves pilóta támogatását, aki egyébként akartán kívül lett a történet főszereplője.
Mindennek tükrében nem meglepő, hogy a NASCAR ismét előtérbe helyezte a politikai szponzorok egyszer és mindenkori jelenlétét a pályákon, valamint a szervezettel kapcsolatos, egyéb eseményeken.
A Sport Business Journal értesülései szerint akár már az idei szezon előtt bejelenthetik az erre vonatkozó szabályváltoztatást.
A hírek szerint viszont azt nem fogják megtiltani, hogy egy versenyző felvállalja politikai hovatartozását.
Kérdés, a pilóták meg mernek-e szólalni. Elég csak Matt DiBenedettóra gondolni, aki ősszel nyilvánosan kritizálta Joe Bident – többek között az ‘Let’s go Brandon’-t használva -, ami nagyban közrejátszott abban, hogy jelenleg nincsenek támogatói, így helye sem a hamarosan kezdődő Cup-idény mezőnyében.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough