IndyCar: Hamarosan tényleg érkezhet a harmadik motorpartner?
Az elmúlt hónapok folyamán egyre több pletyka látott napviilágot arról, hogy a Toyota lehet az IndyCar várva-várt, harmadik motorpartnere.
A híreszteléseket meglehetősen nagy szkepticizmus övezte, lévén az utóbbi években már számos gyártó neve felröppent, de ezek egyikéből sem lett végül semmi.
Szeptemberben, a széria Long Beach-i szezonzáróját közvetítő francia tévécsatorna helyszíni forrásokra hivatkozva szót ejtett arról, hogy igenis van valóságalapja a sztorinak.
Ennek kapcsán a Toyota potenciális visszatérése újult erőre kapott a közösségi médiában.
Akkor a RACER nem is volt rest megkeresni a Toyota Racing Developement elnökét, Dave Wilsont arról, hogy tulajdonképpen mi is a helyzet az IndyCar-projekt kapcsán.
A szakember nem erősítette meg az erre vonatkozó terveket, ugyanakkor a bajnokság iránti érdeklődést sem cáfolták.
“A Toyotának és a TRD-nek mindig vannak megbeszélései azon garázsokban, amelyekben jelenleg versenyzik” – idézte a lap Wilsont.
“Hasonlóképpen más felügyeleti szervekkel is, akikkel fenn akarjuk tartani a kapcsolatunkat és rajta hagyni az ujjunkat az amerikai motorsport vérkeringésén. Élveztük a korábbi együttműködésünket a CART-tal, valamint az IndyCarral és bízunk abban, hogy Roger Penske irányítása alatt tovább fognak növekedni.”
A sztori itt egy időre elhalt, a Sports Business Today azonban most új életet lehelt belé.
A megbízható sportgazdasági lap a USA Todayre hivatkozva megerősítette, hogy Penske előrehaladott tárgyalásokat folytat egy potenciális gyártóval az IndyCarba történő belépés kapcsán.
Az üzletember nem nevezte nevén, az iparág bennfentesei viszont már kész tényként kezelik, hogy a Toyotáról van szó.
A japán márka 1996-2002 között a CART motorpartnere volt, utolsó évükben a Newman/Haas Racing és Cristiano Da Matta révén bajnoki címet ünnepeltek.
2003-tól 2005-ig a rivális IRL-ben szerepeltek, első évükben pedig a Team Penske-s Gil de Ferran által máris Indianapolis 500 győzelmet arattak.
A márka 1984 és 2018 között a Grand Prix of Long Beach főszponzora volt.
Az IndyCar 2023-ban áll át hibrid erőforrásokra. Ennek célja nem titkoltan az, hogy új partnereket vonzzanak be a már meglévő Chevrolet és Honda mellé.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough