Egyelőre kudarc az IndyCar esélyegyenlőségi programja

Egyelőre kudarc az IndyCar esélyegyenlőségi programja
A Peretta Autosport már nincs a Penske kötelékében (credit:Penske Entertainment/Joe Skibinski)

Egyelőre kudarc az IndyCar esélyegyenlőségi programja


Tavaly nyáron jelentette az IndyCar hivatalosan saját esélyegyenlőségi programjának, a Race for Equality and Change-nek létrejöttét.

A kezdeményezés nem számít újkeletűnek az autóversenyzésben, elég csak a NASCAR 2004 óta működtetett Drive for Diversityjére gondolni, aminek köszönhetően olyan már ismert nevek jutottak el a Cup Seriesig, mint Kyle Larson, Bubba Wallace és Daniel Suarez.

A Roger Penske által megálmodott RE&C célja stock-caros testvéréhez hasonlóan a motorsport úgynevezett kisebbségeihez (színesbőrűek, nők) tartozó tehetségek felkutatása és lehetőséghez juttatása.

A Kapitány első projektjét a Force Indy Race Team névre keresztelt csapat jelentette.

Ezen gárda létrejöttében nagy szerep hárult a fekete és/vagy hátrányos helyzetű gyerekek versenyeztetését célul kitűzött NXG Youth Motorsports igazgatójára, Rob Reidre is, aki végül az FI vezetője lett.

Az alakulat – amely még a Team Penske főhadiszállását is használhatta – a Road to Indy nevelderendszer legalsó kategóriájában, a USF2000-ben debütált idén, a volán mögött az afroamerikai Myles Rowe-val.

A 21 éves georgiai pilóta – aki egyébként Will Power felfedezettje és mentoráltja – hiába nyert azonban egy futamot még nyáron, a New Jersey Motorsports Parkban, összetettben csak a tizenharmadik lett, amivel a hírek szerint finoman sem volt megelégedve Penske.



A 83 éves üzletember a lehető leggyorsabban szeretne egy fekete versenyzőt az IndyCarba juttatni, Rowe viszont szemmel láthatóan még nagyon messze van attól, hogy bemutatkozhasson a legmagasabb kategóriában.

Myles tehát ismét ülés nélkül találta magát és jelenleg aktívan dolgozik azon, hogy ha másként nem, akkor közösségi finanszírozás révén teremtse elő a karrierje folytatásához szükséges összeget.

Myles Rowe (credit:Road to Indy)

A Force Indyvel viszont Penske továbbra is számol és ha minden jól alakul, akkor a csapat 2022-ben már az IC első számú nevelősorozatában, az Indy Lightsban debütálhat.

Ennek részeként október végén, az IMS roadján már tesztelhetett is a szintén afroamerikai, hétszeres Trans-Am bajnok Ernie Francis Jr., aki idén nyáron a Tony Stewart nevével fémjelzett SRX Series egyik nagy felfedezettje volt.

Az RE&C eddigi törekvéseit nem csak az FI tette ki.

A 106. Indianapolis 500 mezőnyében ennek révén hajthatott pályára a verseny “csajcsapata”, a Peretta Autosport, amely a Team Penske-től technikai és emberi erőforrásbeli támogatást kapott.

A zömében női szerelőkből, mérnökökből, valamint Beth Peretta személyében csapattulajdonosból, továbbá Simona de Silvestro révén versenyzőből állt alakulat sikeresen bekvalifikálta magát a harminchárom fős mezőnybe, maga a futam viszont baleset miatt a 169. körben véget ért számukra.

Eleinte úgy volt, hogy a gárda a szezon későbbi részében is visszatérhet az IndyCarba, 2022-től pedig akár teljes szezonosak is lehetnek.



Ez azonban nem valósult meg.

Penske-ék nem sokkal az Indy 500 után kiszálltak a csapat mögül.

A hivatalos verzió szerint ennek oka az, hogy a Porschéval tető alá hozott sportautó-projekt minden meglévő forrásra igényt tart a Team Penske részéről, így a hölgyek programját nem tudják bevállalni.

Paretta tehát magára maradt és ahhoz, hogy ismét megjelenhessen az IndyCar mezőnyében egy vadonatúj partnergárdára lenne szüksége. Ez pedig jelen helyzetben enyhén szólva sem könnyű feladat.

Az RE&C tehát eddig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, az viszont borítékolható, hogy Penske kedvét ez nem veszi el.

A léc viszont egyelőre számára is magas, hiszen rekord gyorsasággal akar egy versenyképes fekete pilótát (vagy nőt, esetleg mindkettőt) a szériába hozni.

A rendelkezésre álló felhozatal azonban kicsi.

A pletyákák szerint külön “pilótamegfigyelők” látogatták már idén is a regionális pályákat potenciális tehetségekre vadászva, de a jelek szerint nem jártak túl sok sikerrel.

Az RE&C számra a mentőöv Francis Jr. és a Force Indy szintlépése lehet.

Egy biztos, a floridai ifjonc tehetséges és gyorsan alkalmazkodik a technikához. Kérdés viszont, hogy adott esetben – ha tényleg megvalósul a Lights-projekt, márpedig minden esély megvan rá- , képes lesz-e olyan gyorsan eredményeket szállítani, ahogyan azt Penske elvárja.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy