Elfeledett CART-sztorik: Sebastian Vettel titkos homesteadi tesztje

Elfeledett CART-sztorik: Sebastian Vettel titkos homesteadi tesztje

Mario Haberfeld/Walker Racing (2004/Champ Car) – credit: Speedcenter


Az autósport máig egyik legjobban őrzött titkának számítanak azon két nap részletei, amikor Sebasatian Vettel ízelítőt kapott az amerikai open-wheel világából.

A teljes diszkréció mellett lebonyolított tesztre még 2003 végén, a floridai Homestead-Miami Speedway road vonalvezetésén került sor.

A programról annyit tudni, hogy az akkor 16 éves Vettel az immár a Walker Racing alkalmazásában álló Mario Haberfeld Reynardját vezethette, miután az előzetesen kiszemelt – és egy teszten már túl is lévő – Timo Glock úgy döntött, korábbi terveivel ellentétben nem az USA-ban folytatja karrierjét (később mégis átruccant, de ez már egy másik sztori).

Itt jött a képbe a Red Bull által ekkor már öt éve támogatott Vettel.

A feltörekvő tehetség a kiszivárgott információk szerint az energiaitalosok hathatós közbenjárása révén próbálhatta ki magát Derrick Walker gárdájának autóban, méghozzá olyan sikerrel, hogy a jelenlévők teljesen el voltak ájulva attól, hogy fiatal kora ellenére milyen magabiztosan terelgette a számára teljesen új, erős technikát.

A pletykák szerint a Red Bull fontolgatta, hogy Vettelt a tengerentúli piacon hagyják kibontakozni, azonban a Champ Car World Series finoman szólva is problémás helyzete miatt üzletpolitikailag inkább a fiatal német európai versenyeztetése mellett döntöttek.

A tengerentúli, nyitott kerekes szakág csúcsán ekkor már tetőfokára hágott a polgárháború, miközben egyik fél sem volt épp győztes helyzetben.



Az Indy Racing League és a CART konkrétan a fennmaradásért küzdött. Utóbbi szervezet ebben az évben egyenesen csődbe ment, a következő szezontól pedig már vadonatúj felügyelet, az Open-Wheel Racing Series (OWRS) néven működtette tovább a CCWS-t.


A jövő viszont így is teljesen bizonytalan volt.

A két bajnokság végül 2008-ban összeolvadt (helyesebben az IRL bekebelezte a Champ Cart) és létrejött a mai, egységes IndyCar.

Vettel azonban nagy valószínűséggel sosem bánta meg, hogy nem jött össze számára az amerikai kaland.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy