Megegyeztek: A Dallara az elkövetkezendő években is marad az IndyCar kasztni-partnere

Tovább folytatódik az NTT IndyCar Series és a Dallara közti, bő negyedévszázados partnerkapcsolat.
Az olasz gyártó 1997-ben csatlakozott a szériához. Ekkor még „csak” biztonsági cellákkal látta el a mezőny autóit, a 2008-as újraegyesülés óta viszont már kizárólagos karosszériagyártóként van jelen az amerikai open-wheel szakág csúcsbajnokságában.
A mostani szerződéshosszabbítás konkrét hossza nem ismert, annyi azonban bizonyos, hogy több évre szól.
„A Dallara nagy jelentőségű partnere az IndyCarnak és kiemelten hasznos eleme mindennek, amit a versenypályán csinálunk” – idézi a hivatalos sajtóközlemény a széria elnökét, Jay Frye-t.
„A bajnokságunk sikerei és növekedése közvetlenül köthető a Dallara teljes paddock-kal fennálló kapcsolatához. A kontraktus meghosszabbítása folytonosságot biztosít az IndyCar és csapatai számára, továbbá stabil platformot a jövőre nézve.”
Az IndyCar jelenleg használt IR-12 (közismertebb nevén DW12, az autó egykori tesztpilótája, a néhai Dan Wheldon után) karosszériája 2012-ben debütált. Bár már évek óta terítéken a lecserélése, azt nem tudni, hogy ez pontosan mikorra valósulhat meg.
Az autó számos – főként a biztonságot érintő – módosításokon átesett az utóbbi években. Ezek közül a legnagyobb volumenűnek a 2020 óta használt aeroscreen bevezetése számít.
Egy biztos, a széria jelenleg a 2023-ra szánt hibrid motorokra fókuszál, az új gép érkezése csak ezt követően várható.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough