Robbantás gyanújával őrizetbe vették Jean Alesit

Robbantás gyanújával őrizetbe vették Jean Alesit
Alesi 2012-ben, az Indianapolis Motor Speedwayen (credit: Penske Entertainment)

Robbantás gyanújával őrizetbe vették Jean Alesit


Olasz és francia sajtóértesülések szerint őrizetbe vették az egykori Formula-1 és IndyCar-versenyző Jean Alesit.

Az információkat később az AFP hírügynökség is megerősítette.

Az 57 éves ex-pilóta december 20-án sétált be a rendőrkapitányságra, miután robbanás történt annál az irodaháznál, amelyben a sógora is dolgozott.

“Jean Alesit hétfő délután négy órakor vettük őriztbe személyes vagyon robbanószerkezettel történt megrongálása miatt” – nyilatkozta az AFP-nek Antoine Wolff, Nimes helyettes ügyésze.

Az eset vasárnap este tíz óra körül történt Villeneuve-lès-Avignonban, nem messze a francia veterán otthonától.

Személyi sérülés szerencsére nem történt.

A hatóságokat helyi lakosok értesítették, miután kisebbfajta pánikhangulat alakult ki a robbanás hangja miatt.



Beszámolók szerint egy gyanús járművet láttak a helyszínen, amiről kiderült, hogy Alesi testvérének, Jose-nak birtokában van. A férfit le is tartóztatták.

Jean másnap önként ment be a kapitányságra, hogy tisztára mossa fivérét azt állítva, valójában ő ült az autóban a fiával, valamint egy barátjával. Őket szintén őrizetbe vették.

Alesi elmondta továbbá, hogy Olaszországban vásárolta a robbanóeszközt, amit aztán építész rokona irodájának ablakába tett, de állítása szerint el sem tudta volna képzelni, hogy ezzel ilyen károkat okoz.

Mindössze csak poénnak szánta, ami rosszul sült el.

Wolff tájékoztatása alapján a sógornak – aki már válófélben van Alesi hugától – nincs személyes problémája Jeannal, de ennek ellenére feljelentést tett károkozás miatt.

“Meglehetősen szkeptikus vagyok a ‘vicc’ fogalmával kapcsolatban, pláne, hogy este tízkor hajtották végre anélkül, hogy az érintett tudott volna az elkövető személyéről” – tette hozzá Wolff.

Alesi a Formula-1-ben szerzett hírnevet magának, ahol 1989 és 2001 között, tizenhárom szezonon át rótta a köröket.

Ezidő alatt egy győzelmet és két pole pozíciót szerzett, legjobb összetettbeni eredménye pedig két világbajnoki negyedik hely 1996-ban és ’97-ben a Mild Seven Benetton Renault színeiben.



F1-es pályafuását követően sem tétlenkedett, hiszen 2002-ben már a Német Túraautó-bajnokságban üdvözölhette szép számú szurkolótábora, ahol rögtön az első versenyét követően a dobogó harmadik helyéről locsolhatta a pezsgőt.

Az első győzelemre sem kellett sokáig várni, hiszen két futammal később a Donington Parkban már neki szólt a himnusz, a szezont pedig végül a cseppet sem csalódást keltő ötödik helyen zárta.

Egészen 2006 végéig volt a DTM mezőnyének tagja, majd 2008-tól az újonnan alakult, azonban két évet követően csúfosan kimúlt Speedcar Series-ben is megmutatta képességeit olyan ismert arcok társaságában, mint például Jacques Villeneuve, vagy éppen JJ Lehto, de részt vett a 2010-es le mans-i 24 órás viadalon is.

Időközben a Lotus nagykövetének választották, amely együttműködés eredményeként Alesi lehetőséget kapott arra, hogy életében először, negyvenhét esztendősen kipróbálhassa magát az Indianapolis 500-on.

Eleinte csak egy dolog volt biztos, méghozzá, hogy természetesen Lotus motorral hajtott autóban fog nekivágni a Május Hónapnak, a kérdés már csak az volt, hogy melyik csapat színeiben.

A helyzetet nagyban nehezítette, hogy akkoriban az összes olyan csapat, amely eredetileg Lotus erőforrással iramodott neki az évnek, minden erejével azon volt, hogy minél hamarabb motorszállítót válthasson. Sokáig arról szólt a fáma, hogy az IndyCarból azon év elején kivonult Newman/Haas Racing áll össze ismét az Indianapolis 500 erejéig, majd a HVM Racinget kezdték el emlegetni, mint esetleges befutó, azonban ez a terv is kútba esett.

Alesi és de Silvestro a pályán is vállvetve küzdött (credit:Penske Entertainment)
Alesiék viszont komolyan gondolták az indulást, olyannyira, hogy elővették a Z-tervet, és sebtében felhúztak egy csapatot köréje, egészen pontosan az Indy Lights sorozatban tevékenykedett Fan Force Unitedet emelték egy szinttel feljebb, csakhogy Jeannak legyen mibe beleülnie. Ez akár egy happy enddel is felérhetett volna, ha a Lotus nem lett volna a 2012-es IndyCar-szezon rákfenéje.

Piszkos húzások, nemtörődömség, impotensség jellemezte a cég tevékenységét, elvárták, hogy mindenki tisztelje a jogaikat, miközben ők fütyültek a kötelességeikre.

Ezekről minden bizonnyal ódákat tudna regélni Simona de Silvestro, az a versenyező, aki a mezőnyben egyedüliként volt kénytelen végigszenvedni a versenyeket, miután csapata, a HVM Racing kivételével az összes – mint ahogyan már fentebb említésre került -, eredetileg Lotus erőforrással induló alakulat év közben szerződést bontott és Hondára, vagy Chevrolet-ra váltott.

Alesi tehát többszörös hendikeppel vágott neki a világ leghíresebb pályaversenyének, azonban minden tőle telhetőt megtett, szívből és becsülettel tette a dolgát a pályán.

Ennek legjobb bizonyítéka, hogy sikerült teljesítenie az újoncok számára kötelező Rookie Orientation Program mindhárom fázisát egy csigalassú autóban, ráadásul úgy, hogy több, mint egy évtizede nem vezetett nyitott-karosszériás versenyautót.

A Fan Force United és sorstársuk, a HVM Racing azonban tökéletesen tisztában volt korlátaikkal, így a Pole Dayen nem is mentek értékelhető időt, mivel tudták, hogy semmi esélyük a legjobb huszonnégy közé kerülni, inkább a Bump Dayre tartalékolták erejüket.

A Lotus erőforrás hiányosságait jól demonstrálta, hogy Jean Alesi 210.094 mph-s (338.11 kmh) átlagsebességénél 1997 óta nem futottak lassabb köröket az Indianapolis 500 időmérőjén. Összehasonlításképpen a pole pozícióból indult Ryan Briscoe négy kvalifikációs körének átlaga 226.484 mph (364.49 kmh) volt.

Ekkoriban még maga Alesi is hangot adott abbeli aggodalmának, hogy ilyen tempó mellett nem érzi magát teljes biztonságban, különösen, ha a jóval gyorsabb autók elkezdik őt előzni.



A verseny előtt már nyílt titokká vált, hogy nem sokáig fogják engedni poroszkálni a pályán a Lotusokat, ennek ellenére Alesi úton-útfélén lenyilatkozta, mennyire megragadta az Indianapolis Motor Speedway és az Indy 500 hangulata, sőt, még azt is elmondta az újságíróknak, hogy ez alatt a pár hét alatt többet tanult, mint a Forma-1-ben eltöltött közel tizenhárom éve alatt.

Jean Alesi tehát jött, látott és végül – önhibáján kívül – mégsem győzött. A versenyen csak tíz kör jutott neki, ugyanis ahogyan várható volt, rendkívül alacsony sebességüket látva, a versenybíróság ön- és közveszélyesnek nyilvánította a Lotusokat, s kiintette őket fekete zászlóval.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy