O’Ward szóhoz sem jutott első F1-es tesztje után

O’Ward szóhoz sem jutott első F1-es tesztje után
credit:McLaren



Több, mint hét hónapot felölelő várakozás után Pato O’Ward végre bepattanhatott egy Formula-1-es autó volánja mögé.

Az Arrow McLaren SP ifjonca első IndyCar-győzelméért kapta meg a lehetőséget Zak Browntól arra, hogy részt vegyen a világbajnoki sorozat jelenleg Abu Dhabiban zajló, fiatal versenyzők számára rendezett tesztjén.

O’Ward május elején, a Texas Motor Speedway oválján látogathatott el először az IndyCar victory lane-jére, majd június közepén, Detroit utcáin ismét övé lett a legjobbnak járó trófea.

A 22 éves pilóta még a Long Beach-i szezonzárón is esélyes volt a bajnoki címre, rögtön a futam elején azonban egy, Ed Jonesszal történt ütközés megfosztotta az Astor Kupáról szőtt álmaitól.

Ebből adódóan csak a harmadikként zárta az idényt.

Sebtapaszként viszont még mindig ott volt számára az F1-es teszt, amelynek első napján 92 kört tett meg, a reggeli órákban még ő volt a leggyorsabb, a végén pedig negyedikként zárt.

“Elfogytak a szavaim” – nyilatkozta O’Ward.

Egyszer az életben adatik meg ez a tapasztalat és lehetőség. Wow! Ezek az autók nevetségesek! Számítottam rá, hogy őrület lesz, de ennek tízszeresével szembesültem.”

A keddi nap legjobbja a nemrég a Meyer Shank Racinggel IndyCar-gépet is tesztelt Nyck de Vries lett a Mercedes színeiben 1:23.191-gyel.

Mögötte 1.326 mp hátrányban Liam Lawson (Alpha Tauri), majd 1.332 mp lemaradásban Oscar Piastri (Alpine) fejezte be a napot.

O’Ward 1.416 mp pluszban zárt de Vries-hez viszonyítva, míg az Alfa Romeo képében már éles F1-es szerződéssel bíró Guanyu Zhou 1.951, a Red Bull-os Jüri Vips 2.007, az Aston Martinnal pályára hajtott Nick Yelloly pedig 2.142 mp-cel bizonyult lassabbnak.

“Az első kör óta rögtön éreztem az erőt, a tapadást és a fékeket” – folytatta O’Ward.


Ez a gép azt csinálja, amit szeretnél. Nagyszerű élmény volt, micsoda autó!”




A mexikói versenyző nem volt maximálisan elégedett magával, mivel délutánra csak hat tizedet tudott javítani a legjobb idején.

Hozzátette viszont, hogy a teszt leintése felé közeledve már eléggé küszködött a nyakával köszönhetően a hatalmas G-terhelésnek.

“A nyakam megsemmisült! Mentem versenyszimulációt, majd kvalifikációst is. Amikor a lágy abroncsokon végigszáguldottam a gyors kanyarokon, úgy éreztem, leszakad a fejem. Ez eléggé problémás volt számomra. Tudom, hogy a kanyarokban vesztettem időt, pláne a végén, mivel nem tudtam eléggé tartani a fejemet ahhoz, hogy teljesen lássam merre is megyek. Szó szerint lefelé néztem, mivel nem bírtam felemelni a fejemet! Elképesztő autó, fantasztikus tapasztalat. Nem akaratam, hogy ennek a napnak vége legyen. Meg szeretném köszönni Zaknek, Andreasnak és mindenkinek a csapatnál a támogatást, amit ezen a leírhatatlan napon kaptam tőlük.”


O’Ward ugyanakkor legszívesebben ki sem szállt volna a volán mögül.

“Függőséget okoz! Ez a legjobb élmény, ami valaha ért egy versenyautóban. Nem hiszem, hogy bármi is megközelítheti. Semmi sem érhet fel ehhez abból a szempontból, hogy érzed, mire is képes a gép, mik a határai. Az érzés, amit egy IndyCar-autó ad őrület, de amikor beppattansz ebbe [az MCL35M-be] és képes vagy mindent ilyen gyorsan csinálni vele…. Olyan, mint egy videójáték. “