Kyle Larson szerint Michael Masi nem volt részrehajló a Formula-1 botrányos fináléján

Emlékezetes döntőt hozott a Formula-1 múlt vasárnapi Abu Dhabiban rendezett idényzárója, csak nem éppen úgy, ahogyan azt az FIA minden valószínűség szerint elképzelte.
A verseny hajrájában történt Nicholas Latifi baleset után elrendelt safety car periódus, majd az ennek végén Michael Masi által meghozott kérdőjeles utasítás következtében az idei szezon olyan utóéletet generált, ami inkább illik egy hamisítatlan Netflix-show-hoz, mintsem egy világszintű sporteseményhez.
A világbajnoki címet megszerzett Max Verstappen közel három órán át nem ünnepelhetett, miután a Mercedes azonnal megóvta a versenyirányítás SC alatti, a lekörözöttekre vonatkozó “megtarthatják pozíciójukat, majd mégsem, de csak néhány autónak kell visszatérni a helyére” döntését.
Ezt végül elutasították, az ügy viszont még mindig a levegőben lóg, hiszen Toto Wolffék továbbra sem határoztak a tervezett fellebbezésükről.
Mindeközben a Red Bull boldog, a Mercedes dühöngött, majd néma csendbe burkollózott – egy nagy bulit azért rendeztek vasárnap éjjel Abu Dhabiban -, Lewis Hamilton pedig eltűnt a nyilvánosság elől és testvére, Nicolas elmondása szerint még vele sem hajlandó beszélni.
A rajongók ezalatt ölik egymást, egyesek pedig odáig mentek, hogy halálos fenyegetésekkel bombázták Masit, Latifit, sőt, még az utóbbival a baleset előtt harcolt Mick Schumachert is.
A történtekről mindenkinek megvan a maga véleménye, köztük Kyle Larsonnal, aki életében először most járt személyesen egy F1-es futamon.
“A verseny utolsó negyedében a bennem élő autósport-rajongó úgy volt vele, bárcsak lenne egy sárga zászlós szakasz a végén, hogy izgalmasabb legyen a dolog és generáljon némi drámát” – nyilatkozta az AP-nek a 2021-es NASCAR Cup-bajnok, aki Verstappenhez hasonlóan szintén 10 győzelemmel és a legtöbb élen töltött körrel szerezte meg élete első főkategóriás címét.
“Aztán pontosan ez történt. Ekkor viszont már azon gondolkodtam, nem biztos, hogy ez így fair. Nekem úgy tűnik, direkt módosítottak a saját szabályaikon annak érdekében, hogy zöld alatti befutóval dőljön el a cím. Szerintem ez volt az egész fő célja. Nem ismerem igazán az F1-et, de nem hiszem, hogy direkt kedvezni akartak Maxnek, vagy bárkinek is. Csak izgalmasabbá akarták tenni.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough