IndyCar: James Hinchcliffe visszavonul a teljes szezonos versenyzéstől
A hírt maga a kanadai versenyző jelentette be egy közlemény formájában.
“2011-ben elértem a célomat és IndyCar-pilóta lettem” – írta Hinch.
“Az odáig vezető út szinte minden egyes percére emlékszem. Voltak magaslatok és hullámvölgyek. Minden kihívás és bizonytalanság közepette két dolog volt állandó: a vágyam, hogy eljussak az IndyCarig és a családom rendületlen támogatása. Az utána következő tizenegy évben az álmaimat éltem úgy, ahogyan kilencéves gyerekként egy gokartban ülve el sem tudtam volna képzelni. Több, mint egy évtizednyi elképesztő emlék birtokában boldogan jelentem be, hogy visszalépek a teljes szezonos IndyCar-versenyzéstől. Nem könnyelműen határoztam így. A családom és a hozzám legközelebb álló támogatóimmal a hátam mögött hoztam meg. Sok, hivatásos és személyes tényező is közrejátszott benne. Úgy érzem, most jött el az idő.”
A 35 éves versenyző karrierje során hat győzelmet aratott az IndyCarban, egyetlen pole-ját pedig a 2016-os Indianapolis 500-on szerezte, szinte napra pontosan az egy évvel korábbi, kis híján az életét követelt edzésbalesete után.
Legjobb összetettbeli eredményének két nyolcadik hely számít még 2012-ben és 2013-ban, az Andretti Autosport színeiben.
A Michael Andretti vezette gárda kétszer is mentőövet dobott neki és konkrétan megmentette pályafutását.
Először újoncéve után, 2012-ben, miután addigi csapata, a Newman Haas Racing az utolsó pillanatban kiszállt az IndyCarból.
Az ülés nélkül maradt Hinchliffe így kapta meg a NASCAR-ba igazolt Danica Patrick helyét, amit eredetileg Dan Wheldon vett volna át, ha nincs az a tragikus, Las Vegas-i szezonzáró.
Az ontariói 2015-ben a Schmidt Peterson Motorsportshoz igazolt, 2019 végén azonban élő szereződése ellenére kirúgta az akkor már a McLaren zászlaja alatt versenyző gárda.
Ennek két oka volt: a nem megfelelő teljesítmény, valamint egy pikáns fotósorozat, amin az ő engedélyük nélkül szerepelt a csapat főszponzorának, az Arrow-nak a logója.
Hinch ezután részidősként visszatért Andrettiékhez.
A kontraktus annak köszönhetően jött létre, hogy a Honda blokkolta Fernando Alonso Indy 500-as projektjét, így az eredetileg a spanyolnak szánt autót végül neki ajánlották fel.
A népszerű versenyző az ötszáz mérföldes viadal mellett a szezonnyitó texasi, valamint az IMS roadjára kiírt GMR Grand Prix-n is lehetőséget kapott.
Később még további három futamon – az indianapolisi Harvest GP duplafordulóján, majd a St Pete-i idényzárón – is indulhatott, a szezon közben kirúgott Zach Veach 26-os gépével.
2021-ben újra teljes szezonos lett, a tizenhat futamból viszont csak egyszer, a kaotikus nashville-i fordulón tudott a legjobb 10 között zárni, ahol a harmadikként intették le.
Újabb esélyt pedig már nem kapott a bajnokságban egy full munkaidős ülés képében.
“[A mostani bejelentés] egyáltalán nem jelenti a versenyzéstől való visszavonulásomat!” – szögezte le Hinchcliffe.
“Ez a döntés inkább szabaddá tesz, hogy belekóstoljak a motorsport más formáiba és új lehetőségek után nézzek. Részletek hamarosan.”
A többek között a Dancing with the Starsban is szerepelt Hinchcliffe nagy valószínűséggel az IMSA-ban köthet ki, emellett pedig a pletykák szerint ő az első számú esélyes az NBC-től távozó szakkomentátor Paul Tracy helyére.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough