Nyck de Vries volt a leggyorsabb az IndyCar (abszolút) újonctesztjén

Nyck de Vries volt a leggyorsabb az IndyCar (abszolút) újonctesztjén
credit:Meyer Shank Racing/Twitter


Négy csapat négy autója vette birtokába hétfőn a Sebring International Raceway rövidebb vonalvezetését.

A volán mögött ülők közül egyedül Callum Ilott rendelkezett már IndyCar-tapasztalattal, a többiek viszont most először próbálhatták ki magukat a széria gépeivel.

A nem hivatalos eredménylista alapján a nap legjobb idejét az utóbbi kategóriába tartozó Nyck de Vries produkálta 52.5526 másodperccel.

A Meyer Shank Racingtől lehetőséget kapott, regnáló Formula E világbajnok több, mint három tizedet vert a Juncos Hollinger Racing színeiben jövőre már teljes szezonos IndyCar-pilótaként jegyzett Ilottra, aki 52.8604 mp-ces egyéni legjobb idővel bírt.

Harmadikként, 53.1952-vel Stoffel Vandoorne végzett az Arrow McLaren SP 5-ös számú Dallara-Chevyjével, míg a negyedik pozícióban az Ed Caprenter Racinggel részt vett Jack Aitken zárt 53.4361-gyel.

A körözés a széria által engedélyezett kiértékelő nap keretein belül valósult meg, ami extra tesztet biztosít azon gárdák számára, amelyek abszolút IndyCar-újoncot szeretnének pályára küldeni.

Nem meglepő módon a debütánsok az autó vezetésével járó, rendkívüli fizikai igénybevételt emelték ki elsőként, amikor a tapasztalataikról kérdezték őket.

A kormánykerék nagyon nehéz” – nyilatkozta a RACER-nek de Vries.

„Ez volt a legkeményebb, amihez hozzá kellett szoknom. Azok közül, amiket eddig vezettem a legközelebb ehhez az F2-es autó áll, de az IndyCar-gép határozottan egy feljebb lépés. Mindig is érdekeltek az újabb lehetőségek. Örömmel próbára tenném magam az IndyCarban, ha lehetőségem adódna. A mai teszt alapján csak még jobban elismerem ezt a bajnokságot és már értem, miért is szeretik annyira sokan vezetni az autóikat.”

A holland pilóta csapattársa, az FE-ben szintén a Mercedest szolgáló Vandoorne ugyancsak elégedetten hagyta el Sebringet.

„Nagyon jó nap volt, jó sok kört megtettem, azt hiszem 139-et. Remekül éreztem magam ahhoz képest, hogy ez volt az első IndyCar-tapasztalatom. Jó vezetni az autót, erőteljes, nagy a leszorítóerő és a tapadás. Teljesítettünk mindent, amit a teszt előtt kitűztünk. Minél több időt töltöttem a gépben, annál komfortosabban éreztem magam. Ez az autó határozottan egy szörnyeteg. Mentálisan rá is készültem. Beszélgettem számos versenyzővel, beleértve Felix Rosenqvistet. A nap során nem voltam problémáim. Persze a kormányzás nagyon nehéz, de a vége felé már megszoktam. A nyakam azért egy kicsit megérezte, de összességében semmi rendkívüli. Ez annak volt köszönhető, hogy sokat készültem. Felix megmondta, a karjaimra fókuszáljak, így nagyon sok időt töltöttem a súlyok alatt a teremben. Másfél hónapja, amióta tudom, hogy lesz ez a teszt, ehhez igazítottam az edzésprogramomat.”

A belga nem titkolja, hogy a radarján komolyan ott szerepel az amerikai sorozat. Különösképpen annak tükrében, hogy a Mercedes gyári alakulata a következő idény után kivonul az FE-ből, így az ő naptára is felszabadul kilenc hónap múlva.

„Most már egy kicsit tisztább képet kaptam arról, milyen is az IndyCar. Már korábban is mondogattam, hogy figyelemmel kísérem ezt a szériát. Szerintem nagyon sokat növekedett. Versenyképes csapataik és autóik vannak, amiket nagyszerű vezetni. Jól éreztem magam benne, ami a legfontosabb dolog. Ki tudja, mit hoz a jövő? A Formula E szezon januárban kezdődik és augusztusban fejeződik be. Az utána következő időszakra nincsenek terveim. A mostani teszt után viszont határozottan pozitív benyomásaim lettek az autóról és arról, ahogyan a széria versenyez Amerikában.”

Gyorsasága ellenére viszont de Vries úgy érezte, nincs még kellő formában az IndyCarhoz.

„Klassz autó” – idézi a széria hivatalos honlapja fiatal pilótát, akinek tanácsadója Helio Castroneves volt.

„Nagy, szórakoztató, jók az abroncsok, de nagyon, nagyon nehéz! Szerintem szükségem lesz még jó pár órára az edzőteremben ahhoz, hogy megbirkózzak a kormánykerék súlyával.”

Vandoorne-nal és de Vries-vel ellentétben Aitken esetében már komoly sansz van arra, hogy akár 2022-ben ott legyen az IndyCar rajtrácsán.

Ed Carpenter lázasan keresi azt a pilótát, aki a 20-as Dallara-Chevyben váltótársa lehet az épített/utcai pályákon. Különösképpen azóta, hogy a gép eddigi kiemelt támogatója, az Amerikai Légierő úgy döntött, jövőre már nem lesznek jelen a bajnokságban.

A 26 éves brit-koreai komolyabb problémák nélkül fejezte be a napot, teljesítményével pedig a csapattulajdonos/oválversenyző Carpenter is elégedett volt.

A jövője azonban kétségkívül attól függ, tud-e elegendő szponzort hozni ahhhoz, hogy bebiztosítsa magának a részidős programot.