NASCAR: Két hónappal a szezon előtt még mindig bajok vannak a Next Gennel
Egyre növekszik a feszültség a NASCAR Cup paddockjában.
A 2022-es idény február 6-án rajtol el a bajnokságon kívüli Clash-sel, az élesben itt debütáló, új versenygép viszont még mindig messze van a tökéletestől.
A Next Gen fantázianevű autó eredetileg már idén felváltotta volna a Gen 6-eket, a COVID miatt azonban a program egy teljes évvel tolódott.
Jelen állás szerint pedig a 2022-es nagy bemutatkozás kapcsán sem dőlhetnek hátra nyugodt szívvel.
A több szempontból is formabontó, új gépet a NASCAR előszeretettel aposztrofálta úgy, mint a „szervezet Szent Grálja”, amire lényegében az elkövetkezendő éveiket alapozzák.
A gond csak az, hogy a Next Gen egyelőre finoman szólva sem közelíti meg a várakozásokat. Amint úgy tűnik, hogy egy problémát sikerült megoldani, jön helyette kettő új.
Az idő rohamosan telik, a NASCAR pedig újabb és újabb, rendkívüli – nyílt és privát – teszteket ír ki, a gondok orvoslásának reményében.
„Őszintén szólva vannak bajok” – nyilatkozta Martin Truex Jr. a RACER-nek.
„Az autó sehol sincs ahhoz képest, ahol lennie kellene. Az emberek sietni probálnak, küszködnek. Muszáj végrehajtani változtatásokat, jobbá tenni a gépet, hogy tényleg jó show-t nyújthassunk a rajongóknak. Még senki sem tudja, milyen lesz végül. Hogyan adaptálódhatsz olyan dolgokhoz, amik még mindig változnak? Érdekes lesz, azt meg kell hagyni.”
Pár hónapja a fő gondot még a cockpitben fellépő, hatalmas hőség jelentette. Ezt a szélvédőn vágott kisebb lyukakkal, valamint a kipufogórendszeren ejtett módosításokkal úgy fest, sikerül enyhíteni.
A késő őszi teszteken viszont a versenyzők már-már elviselhetetlen mértékű vibrációra kezdtek panaszkodni, aminek megoldásán jelenleg is dolgoznak a mérnökök.
Ez pedig csak a jéghegy csúcsa. A hírek szerint a Next Gen több más fronton is problémás, miközben az óra ketyeg.
Néhány hete olyan pletykák is napvilágot láttak, hogy a NASCAR arra kérte a csapatokat, tartsanak kéznél néhányat a Gen 6 modellekből is, mivel előfordulhat, hogy néhány futamon vissza kell térni hozzájuk.
Ezt később a FOX a szervezethez közel álló forrásokra hivatkozva cáfolta.
Ahogyan viszont a mondás tartja, nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél.
A februárban már új helyszínen, a Los Angeles Coliseumban kialakítandó rövid oválon rendezendő Clash után tizenöt nappal rajtol el az éles szezont megnyitó Daytona 500. Ez azt jelenti, hogy a Next Gen superspeedwayes debütálása alig több, mint hetven nap múlva esedékes.
A soron következő tesztnek a Charlotte Motor Speedway oválja ad otthont december 15-én és 17-én. A közbeeső napot adatelemzésre szánják.
Ezután január 11-12-én Daytonán hajtanak újra pályára, majd 25-26-án a Phoenix Racewayen lesz a sor. Ezek mellett a NASCAR nem zárja ki további tesztnapok beiktatását, ha a szükség úgy kívánja.
„Mindent meg kell próbálni” – szögezte le Denny Hamlin.
„Szerintem nagyon, de nagyon fontos a NASCAR-nak, hogy jól meg legyen szervezve a charlotte-i teszt és előálljunk egy tervvel arról, hogy mi a jó, rossz és semleges. Ami a még több változtatást illeti… Hatvan napra vagyunk a versenyzéstől! Idegesek vagyunk. Bízom benne, hogy közösen vannak jó ötleteink arról, miként lehet jobb az autó. A COT [Car of Tomorrow, a Cup 2008-2012 között használt gépe] eleinte egy katasztrófa volt, de aztán feljavult. Remélem most is ez lesz a helyzet.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough