IndyCar: Jack Aitken boldogan bevállalná az oválokat is

IndyCar: Jack Aitken boldogan bevállalná az oválokat is
credit:ECR
IndyCar: Jack Aitken boldogan bevállalná az oválokat is


Hétfőn, a Sebring International Racewayen végre megejthette IndyCar-(teszt)debütálását Jack Aitken.

A brit-koreai versenyző az Ed Carpenter Racing 20-as számú Dallara-Chevyjét vihette pályára.

„Sok ijesztő történetet hallottam más versenyzőktől arról, hogy milyen brutálisak, nehezek ezek az autók” – nyilatkozta a RACER-nek Aitken, aki bő egy éve dolgozott azon, hogy tesztlehetőséghez jusson az IndyCarban.

„A kormányzás kemény, a pálya hepehupás lesz… Igen, ez így is volt, de ennek ellenére sokkal kezelhetőbb, mint amire számítottam. Rengeteg kört megtettem, jó móka volt. Olyan érzés, mint egy F2-es autó csak nagyobb leszorítóerővel és jobb abroncsokkal.”

A jelenleg a Williams F1 tartalékosaként is jegyzett pilótát az ECR teljes munkaidős ifjonca, Rinus VeeKay látta el tanácsokkal.

„A srácok nagyszerűek voltak, igazán élveztem a munkát velük, nagyon sok támogatást kaptam ilyen tapasztalt emberektől. Rinus még mindig fiatal, de máris két szezon van a háta mögött, úgyhogy tudja miről beszél. Reggel eléggé versenyképesek voltunk, majd belevágtunk a kiterjedt tesztprogramba. Sok olyan dolgot kellett csinálnom, amelyekről a csapat szerette volna, ha ismereteket szerzek arra az esetre, ha jövőre végezhetek némi munkát nekik.”

Bár a jelenlévő négy pilóta közül ő bizonyult a leglassabbnak, összességében mégis elégedetten zárta a napját.

„A teszt összetett, változatos volt számomra, de sokat tanultam. Azt hiszem, pár srác használta a push-to-passt is, mi pedig nem. Gyorsabbak lehettünk volna, ha akarunk. Szerintem sokkal jobbak voltunk, mint amit az eredmények sugallnak.”



>>>>>KAPCSOLÓDÓ: Nyck de Vries volt a leggyorsabb az IndyCar (abszolút) újonctesztjén



Az ECR jelenleg nagy erőkkel próbálja megoldani azt a problémát, amit az Amerikai Légierő kilépése okozott számukra szponzorációs fronton.

Ennek részeként olyan új versenyzőre van szükségük a 20-as autóban az oválpilóta Carpenter épített/utcai pályás váltótársának, aki financiális háttérrel is bír.

Aitken egyelőre nem tudja, hogy mit hoz számára a jövő, miután a gárda több másik versenyzővel is tárgyalásban áll.

Azt viszont leszögezte, hogy számos, európai pilótával ellentétben ő nagyon is szívesen vezetne oválon is.

„Évekkel ezelőtt majdnem volt egy ováltesztem a Pro Mazdával, de végül törölték. Most úgy érzem, van esélyem arra, hogy próbára tegyem magam és segítsem a csapatot, valamint Rinust. Azonnal otthonosan éreztem magam az autóban. Magabiztos vagyok azt illetően, hogy rögtön jó munkát végezhetnék. Ugyanakkor ott van a kereskedelmi oldal, amit jól kell összerakni. Aztán még lesznek megbeszélések is, mielőtt a döntés megszületne. Én szívesen ott lennék a rajtrácson. Meglátjuk.”